2014-07-13 07:00:00 • 6 min lezen

Fink - Hard Believer

Fink – Hard Believer Label: R’Coup’D Eindoordeel: 8

Onder leiding van Billy Bush, producer van Beck, Foster the People en Garbage komt Fin Greenall met het album “Hard Believer”. Samen met Tim Thornton en Guy Whittaker brengt de band Fink een prachtig album dat binnen twintig dagen is op genomen. Dit was al een hele opgave, na het album “Perfect Darkness”. Dit album werd zeer goed ontvangen door de kwaliteit van de liedjes. Nu heeft de band gedacht om het album productioneel te verbeteren om tot de perfectie van het album te komen.

De rustig opgebouwde songs als “Pilgrim” en ‘Two Days Later” nemen je mee, brengen je in verroering tot een hypnotiserend slotstuk. Opvallend is de goede productie en mix waardoor het album erg plezierig is om te luisteren. De afwisselingen van akoestische gitaren met een totaal band geluid geeft aan hoe men naar de climax van de nummers toe werkt. Door deze herhaling met de diversiteit in de composities ontstaat er bij ieder nieuw nummer een anticlimax terwijl het past in de totaliteit van het gehele album. De donkere songs als “Shakespeare” en “Too Late” laten Fin en zijn broeders hun ingetogen agressie zien. Het “Too Late” kent zelfs meer een aan stekelig popsound waardoor het zo een hit kan worden. “Looking Too Closely” is meeslepend en met “the records you pick to calm us down” zou dit album een prima keus zijn. De nummers zijn tekstueel goed in balans met de muziek en past als een jas. Een heerlijk album dat nu de doorbraak van Fink mag geven.

Fink staat op Lowlands en zal 22, 23 en 24 november Paradiso te Amsterdam aan doen. Hiervan zijn al 2 avonden van uitverkocht!!!