2014-03-02 07:00:00 • 5 min lezen

Frank Boeijen - Een Vermoeden Van Licht

Frank Boeijen - Een Vermoeden van Licht Label: Vantilt/ Fragma Eindoordeel: 8

Een van Nederlands beste liedjesschrijvers, mooie verhalen verteller waar de luisteraar gedwongen wordt om over een verhaal na te denken. Poëtisch schilderijen met een muzikale omlijsting. Natuurlijk heeft men ook veel kritiek op de singer songwriter. Dat hij niet altijd verstaanbaar is of dat het de diepgaand zou zijn. Het is allemaal waar, al zijn de albums niet bedoeld om als behang af te spelen. Nee het wordt gaat leven wanneer je het tekstboek er bij pakt en je laat meevoeren in de verhalen van de verteller. Dat kan nu in vele theaters in het land.

“Een Vermoeden Van Licht” is album dat in deze toer centraal staat. Het album is wederom in boekvorm uitgegeven. Het album “36,9 graden Celcius” was het eerste dat Frank Boeijen in boekvorm uitbracht. De beelden, schilderijen ondersteunde de liedjes op het album. Enige jaren later verscheen het boek ”Genade”. Hier werden de nummers ondersteund door prachtige foto’s . Tussen deze kunstige boek- cd versies door levert Frank Boeijen met Henk Hofstede en Henny Vrienten het album “Aardige Jongens” en de solo albums ‘Camera” en “Liefde en Moed”.

Met het nieuwe boek-cd album ‘Een Vermoeden van Licht” zijn de liedjes weer klein van opzet. Samen met Ton Snijders worden wederom prachtige poetische verhalen verteld als “Lissabon III” en “Eenzaam Meisje Aan Zee”. “De schoonheid van een “Stervende Ster”” en het titelnummer zijn wederom juweeltjes van kleine liedjes die de singers- songwriterskunst en kleinkunst en poëzie bij elkaar brengt.

Om de liedjes intens te beleven sluit je je op en laat je het op je inwerken, waardoor vanzelf tot de levensvragen komt. Dit ondersteund met teksten van Rense Sinkgraven en Hugo Camps, foto- en schilderkunsten van o.a. Karoliy Effenbergen, Gerard van der Weerd en Saad Ali. Wederom een mooi geheel om kunst muziek en cultuur te verbinden.

Live is Frank Boeijen op dit moment te zien in vele theaters en toert nog tot eind mei.