2016-07-31 07:00:00 • 5 min lezen

Gary Hoey - Dust & Bones

Gary Hoey – Dust & Bones Label: Mascot/ Provogue Eindoordeel: 8

Gitarist Gary Hoey doet al enige tijd mee in de muziek business. Wanneer hij niet uitgenodigd wordt om de opvolger te worden van Jake E. Lee, maar Ozzy de jonge Zakk Wyldde in dienst nam, keek Hoey verder rond. Hij solliciteerde als gitarist bij Heavy Bones met bassist Scott Thunes (Frank Zappa, Steve Vai en Waterboys) en Frankie Banali (Quiet Riot, Wasp en Billy Idol) op drums. Na een album kreeg de rest een goed betaalde baan en Gary bleef achter. Dan is de start om een solo avontuur te beginnen. Met “Animal Instinct” weet hij zich in de kijker te spelen met Jan Akkermans / Thijs van Leer’s Focus nummer “Hocus Pocus”. Inmiddels wordt hij veelvuldig gevraagd om songs op een album te zetten of mee op tournee te gaan. Kenny Wayne Shepard, Steve Vai, Deep Purple, Jeff Beck en Lita Ford vroegen hem om mee te gaan op tournee of solo s op hun album te plaatsen. Het is een veelzijdig gitarist die het grote publiek niet bij naam kent, maar is inmiddels aan zijn 20ste album toe. De diversiteit van de blues laat hij op dit album terug komen. Het Brian Setzer- rock a billy blues op “Who’s Your Daddy” te brengen, de bluesrock van “Boxcar Blues”, ZZ Top blues op “Born To Love You” en het heerlijke slowrock nummer “Dust & Bones”. De wederdienst van Lita Ford is haar bijdrage op “Coming Home” , terwijl Hoey zelf met de shuffle blues “Steamroller” een tribute doet aan Johnny Winter. Gary Hoey weet met dit album weer een mooie diversiteit van de blues weer te geven. Hierdoor is het een heerlijke gevarieerd blues album.