2014-06-25 07:00:00 • 5 min lezen

George Ezra - Wanted On Voyage

George Ezra – Wanted On Voyage Label: Sony Eindoordeel: 8,5

Hij heeft een stem van een doorleefde man die de sigaretten en de whisky niet heeft laten staan. Brengt mooie verhalen over Barcalona in het gelijknamige nummer en in “Blame it On Me”) Neemt je mee op de roadtrip van Australië in “Cassy O ”, scoort een hit met ”Budapest” en verovert de rest van de wereld. Het is een droomdebuut van een 20 jarige in de muziekwereld.

Ezra komt uit Bristol (UK) waar hij zich op jonge leeftijd stort op de muziek. Hij levert 2 e.p.’s en komt nu met zijn debuut album “Wanted On Voyage”. Een treinreis voor de fans wordt georganiseerd om samen naar Budapest te gaan. De honger om iets van de wereld te zien is bij George Ezra groot. Zijn eigenzinnige muziekstijl combineert de pop met de folkbeat met de kerstbellen en tamboerijnen en andere percussie instrumenten. Deze instrumenten staan centraal in de nummers en vervangt veelvoudig de drums die normaal in veel nummers wordt gebruikt.

De countrypop van “Listen To The Man” brengt Ezra het verhaal van de oudere man die terug kijkt op de tijd, al klinkt hij zelf als de oudere man. “Leaving It Up To You” giet hij al in een andere vaatje. Het is een fris poplied waar de achtergrondkoortjes de ruimte krijgen. Hier en daar wordt de vergelijking gemaakt met Bob Dylan als is dat nog wat de voorbarig. Zijn stemgeluid is zo typerend en herkenbaar, al lijkt stemgeluid erg op die van Brad Roberts, de zanger van de Crash Test Dummies. Helaas kennen de mensen die alleen van hun debuutalbum en de hit “MMMMM”. “Did You Hear the Rain”, “Spectacular Rival” en “Stand By Your Gun” komen dan wel erg in de buurt.

“Wanted On Voyage” kent 16 nummers en daarmee krijg je waar voor je geld. George Ezra zal komend weekend te zien zijn op Rock Werchter en in november te zien zijn in de Melkweg te Amsterdam en Oosterpoort te Groningen.