2016-08-26 07:00:00 • 7 min lezen

Gerson Main - De Slechtste Singer- Songwriter van Nederland

Gerson Main - De Slechtste Singer-Songwriter van Nederland Label: Gerson Main entertainment Eindoordeel: 7

Vol met zelfspot weet Gerson Main de mensen om zijn vinger te winden. De zanger zijn liefde ligt bij de reggae, dat hij handig weet om te zetten naar een melodieus popliedje “Schatje je Stinkt”. Daar waar de liefde de geuren van je schatje overheerst, terwijl je weet waar het fout gaat. Er zit iets van liefhebbende tolerantie in, dat maakt het weer schattig. Het nummer met de rasp en mondharmonica moet genoeg zijn, al gaat het ook om het verhaal “Net Genoeg”. “Spreek” (met Airto) is een aanstekelijk goed nummer. Het heeft diepgang en muzikaal laat Gerson hier zijn kunsten tonen. Nee, zo slecht is dat niet. “Kon ik me maar een wegbanen” is een mooi verhaal waar hij zich hier als singer songwriter typeerde. De deelnemer van het programma “De beste singer-songwriter” geeft hiermee een mooi voorzet op de single “Deejay”. De achtergrond zanger van o.a. Typhoon en Dio laat zijn diversiteit zien. Ons Liedje is nog een wat tiener liedje wat het totaal iets te kort doet. Al wordt dit weer gecompenseerd met het laatste echte liedje “Nooit Beseft’. De tussendoor songs van een minuut zijn afwisselde vulling. Soms geinig, soms overbodig en soms geeft het een mooie opbouw voor een start van een nieuw liedje. Misschien is dat het wat het mist voor dit album. Het afmaken van nog enkele goede songs. Het telt 12 nummers terwijl het er 8 zijn voor 33 minuten. Want de potentie en het netwerk is er om een mooi volledig album te brengen.