2015-10-18 07:00:00 • 6 min lezen

Gino Vannelli - Live in LA

Gino Vannelli - Live in LA Label: SRG Eindoordeel: 7,5

De Canadese zanger Gino Vannelli is opgegroeid in een omgeving van Jazz. Zijn vader was een zanger van een jazz band waardoor Gino in zijn jonge jaren dit veel te horen kreeg. Zelf zette hij zich af en omarmde het “geweld” van de Beatles. Op jonge leeftijd formeerde hij zijn eerste bandje en kon rond zijn 17de zijn eerste solo contract met een label tekenen. De reislustige Gino vertrok naar Los Angeles om zijn geluk te zoeken. Dankzij de hulp van Herb Albert kreeg hij de ruimte om zijn kunnen te laten zien.

“Powerful People”, “Lady” en “Crazy Life” werden in de jaren 70 grote hits voor de charismatische zanger. De hit “People Gotta Move” werd later nog eens door Di-rect overgedaan als muziekje onder een anwb spotje. In de jaren 80 scoorde Vannelli nogmaals een enorme hit waarna hij in de jaren 90 zich terugtrok. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en Vannelli duikt in het repertoire van zijn vader. Nu is er een live album dat een overzicht geeft van de latere Vannelli periode en vol Jazz zit. Op het North Sea Jazz festival is hij een graag geziene gast en dit album kan weer een aanleiding zijn om hem weer terug te vragen om live te spelen.

De hits zijn omgedoopt in een jazz versie en de intimiteit in de zang is meer dan ooit aanwezig. Met de leeftijd van 61 weet hij zijn drie octaven nog goed te beheersen. Met “ I Just Wanna Stop” en “Brother to Brother” weet hij het live nog steeds te overtuigen. Als bonustrack is het “None So Beautiful” een pareltje om mee af te sluiten.

Bij de cd is ook de dvd geleverd, zodat de mensen kunnen zien dat Vannelli er nog steeds goed uitziet en zijn fans gemakkelijk kan overtuigen om fan te blijven.