Titelloos debuutalbum voor Good Fuck, het project van Jenny Pulse en Tim Kinsella

Label : Joyful Noise Recordings

2019-03-10 07:00:00 • 2 min lezen

Alternative / Electronic
7

Good Fuck - Good Fuck

Jenny Pulse en Tim Kinsella (o.a. Joan Of Arc) hebben elkaar niet alleen privé, maar ook muzikaal gevonden. De vraag is natuurlijk wat ze willen bereiken met de keuze van de alleszeggende projectnaam Good Fuck.

Opgenomen in een artistieke kolonie in New York State
Dit nieuwe project krijgt bij de albumopener ‘We Keep It Light’ meteen vorm; verdwaalde drumkicks, vervormde synths en wat soepele elektronische vormen de basis en het duo voegt hier in harmonie wat gesproken woorden aan toe. De overige nummers van dit duo hebben ook die duidelijke elektronische basis waarbij zowel Kinsella als Jenny de vocalen voor hun rekening nemen. Daarnaast combineren ze natuurlijk regelmatig hun stemmen om tot een wat meer harmonieus geheel te komen en nergens vliegt het duo uit de spreekwoordelijke bocht. Deze combi werkt wonderwel waarbij Jenny’s ervaring met minimalistische elektronische muziek misschien wel de grootste invloed is. Overigens kwam dit album tot stand tijdens een bewust gekozen verblijf in The Berkshires, een soort van artistieke kolonie, en de inspiratie komt uit een twaalftal boeken, variërend van Don Quixote tot The Outlaw Bible of American Poetry. ‘Spring Song’ is misschien wel het meest exemplarisch; wat gedempte harmonieuze vocalen omgeven door synths waar romantische strijkers abusievelijk worden toegevoegd. ‘Physics’ en ‘Stacking Oranges’ wedijveren voor het meest catchy nummer op dit project.

We kunnen dit album het beste plaatsen bij de wat experimentele elektronische muziek. Over het algemeen erg toegankelijk met een subtiel minimalistisch karakter, waarbij de vraag natuurlijk is of dit album nog een opvolger gaat krijgen van dit liefdes duo. Veel luisterplezier.

Alternative / Electronic