Label: Napalm Records

DOOR SHARMAYN VINKE
2020-10-20 07:00:00 • min lezen

Metal
8,5

HammerFall - Live! Against The World

Het is alweer ruim een jaar geleden dat de Zweedse powermetalband HammerFall hun laatste album Dominion heeft uitgebracht. Na die tijd hebben ze vele concertzalen en festivals aangedaan. Op 25 februari 2020 stond HammerFall in de MHP Arena in Ludwigsburg, Duitsland. Hiervan is een live-registratie gemaakt en dat was weer hoog tijd, want uit de ruim twintig jaar durende loopbaan van de band is Live! Against The World pas de derde officiële live-registratie. Maar het is het wachten waard geweest voor de templars (de zogenoemde fans).

HammerFall heeft een grote, trouwe fanbase opgebouwd. Zeker ook in Duitsland. Wellicht daarom de keuze voor deze locatie. Bij de eerste paar nummers wordt gelijk duidelijk dat de sfeer er goed in zit. Het enthousiasme van het publiek is duidelijk terug te horen en is dus gelukkig niet teveel weggepoetst. De zang van Joachim Can en de instrumenten van de andere bandleden komen allemaal goed tot hun recht en zijn stuk voor stuk duidelijk hoorbaar. Een paar verrassingen tijdens het concert waren het duet ‘Second To One’ met Noora Louhimo (Battle Beast) die het live mee kwam zingen, een medley van bijna de hele tracklist van het album Renegade en niet te vergeten de volledige versie van ‘Keep The Flame Burning’. HammerFall heeft een bijna twee uur durend concert gegeven met een indrukwekkende setlist van twintig nummers. Mooi is dat alle albums vertegenwoordigd zijn. Al deze nummers zijn terug te vinden op het dubbelalbum. Live! Against The World wordt tevens op Blue-Ray uitgebracht.

Metal