2015-03-15 07:00:00 • 3 min lezen

Handsome Poets - 2015

Handsome Poets - 2015 Label: eigen beheer Eindoordeel: 8

De Goudse band Handsome Poets kende hun doorbraak met het “Sky On Fire” dat door de NPO als anthem voor de Olympische Spelen van London werd omarmd. Een nummer vol overtuiging en dat is ook waar deze band voor staat.

Het album “2015” begint ook vol overtuiging met “Stardust”. Lekker vol van geluid en herkenbaar. ”A Hero” is me, there is a hero n you..., solliciteert naar een nieuwe leader voor een sport evenement. Misschien iets voor de hand liggend maar toch wel een catchy nummer dat je snel pakt. “So Near You” en “Light Up The Sky” komen dicht bij Coldplay songs. Door de piano intro dat subtiel overgaat in de gehele band wordt regelmatig herhaald waardoor het een herkenbaar Handsome Poet handtekening wordt. De songs blijven op het album vol van sound dat te vergelijken is met Kensington. Alleen legt deze band meer de nadruk op de pop dan de rock. De handclaps introduceert het beste nummer van het album, “Lightning Love” mag dan ook een grote hit gaan worden. Het is fris vrolijk en vreselijk aanstekelijk waardoor het in je hoofd blijft zitten. De uptempo song ”I Can’t Believe It” blaakt van de energie, terwijl de ”Ëmbrace” de psychedelische Pink Floyd sfeer op zoekt.

Na een jaar lang in hun eigen studio te hebben gezeten komt de band vol overtuiging naar buiten en terecht dat men dan nu al trots is op dit jaar. “2015” moet het Handsome Poet jaar gaan worden!

De band is de komende dagen o.a. te zien in: 19 maart Bitterzoet te Amsterdam 20 maart ’t Paard te Den Haag 10 april concento instore Amsterdam 1 mei Gigant te Apeldoorn 2 mei Oranje Festival te Renswoude