Hardline - Life

Label: Frontiers srl

2019-04-29 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock
7

Hardline – Life

De Amerikaanse rockact Hardline begon als een veelbelovende superband. Journey/ Santana gitarist Neal Schon, meesterdrummer Deen Castronovo, bassist Todd Jensen van David Lee Roth, Ozzy en Alice Cooper met en de broertjes Gioeli op zang en gitaar.

Het debuut is dan ook een top album, maar met het Life album is het allemaal anders. Alleen zanger John Gioeli  is nog over van het originele pakket. Naast dat hij met Rudi Axel Pell albums maakt, kent hij een solo carriere en wordt nu een album onder de naam Hardline op de markt gegooid. Het doet wat te denken, aangezien Frontiers man Alessandro del Vecchio zich inmiddels zelf bij de band heeft toegevoegd en een geheel andere samenstelling van de band heeft gemaakt.
En dat dit dan op Frontiers uitkomt, kunnen we beter zeggen dat het een solo album is van Gioeli onder de naam van Hardline.
Nu is het wel zo dat dit een erg goede rockzanger is, maar met de songs en composities begint het allemaal wat eentonig te klinken. Gitaarsolo’s en Keyboardsolo’s komen hier meer voor dan op andere albums,  maar de stuwend en pompende rocksound is er altijd. ‘Helio Sun’, ‘Take A Chance’  en ‘Out of Time’ zijn 13 in een dozijn. Eerlijk gezegd zijn de heren beter in de piano songs die quasi ballads zijn als ‘Page of your Life’ en ‘This Love’. Om nu een graantje mee te pakken van het Queen succes om ‘Who Wants To Live Forever’ als cover op deze plaat te zetten, vind ik persoonlijk een dieptepunt.
Het album heeft een hoog knuffelrock gehalte uit de jaren 80, maar of dit nu aftrek kent in de huidige tijd is nog maar de vraag.

Melodic Rock