Harem Scarem - United

Label: Frontiers

2017-08-04 07:00:00 • min lezen

Rock
8

Harem Scarem - United

De hardrock uit Toronto, Canada kent een grote aanhang in de wereld van de Amerikaanse melodic Rock. De band is in Nederland amper bekend, laat staan dat ze ergens te zien zijn. Na 14 albums en een tussenpauze van 5 jaar doet de band alweer 4 jaar mee.

Harry Hess en Pete Lesperance zijn de twee overgebleven muzikanten die inmiddels 30 jaar geleden de band zijn gestart. Zij pakten de draad in 2013 weer op met de passende titel Mood Swings 2 (de eerste kwam uit in 1993), waarna met Thirteen het dertiende album werd betiteld. Inmiddels heeft de band een constante bezetting en wordt de titel United.
De band opent het album met de gelijknamige song. Lekker uptempo en vooral herkenbaar voor Harem Scarem. Gladde rock met veel vocalen, goede afwisselingen in het gitaarwerk van Grafity en No Regrets. Het hoogtepunt is “The Sky Is Falling” waar alles samenkomt en het in een poprocksound wordt gegoten. Even wat anders dan de mainstream rocksound, dat hier zeker niet ondergewaardeerd mag worden.

Het mag in het geheel niks nieuws zijn, maar het is toch weer een heerlijk melodieus rock album!

Harry Hess en Pete Lesperance zijn de twee overgebleven muzikanten die inmiddels 30 jaar geleden de band zijn gestart.  Zij pakten de draad in 2013 weer op met de passende titel Mood Swings 2 (de eerste kwam uit in 1993), waarna met Thirteen het dertiende album werd betiteld.  Inmiddels heeft de band een constante bezetting en wordt de titel United.
De band opent het album met de  gelijknamige song. Lekker uptempo en vooral herkenbaar voor Harem Scarem. Gladde rock met veel vocalen, goede afwisselingen in het gitaarwerk van Grafity en No Regrets. Het hoogtepunt is “The Sky Is Falling” waar alles samenkomt en het in een poprocksound wordt gegoten. Even wat anders dan de mainstream rocksound, dat hier zeker niet ondergewaardeerd mag worden.

Rock