2014-02-25 07:00:00 • 7 min lezen

Heart - Fanatic Live At Cessar Colleseum

Heart – Fanatic Live at Ceasars Colosseum. Label: Frontiers Eindoordeel: 8

Wie aan de rockband Heart denkt, denkt aan de zusjes Wilson, die het boegbeeld zijn voor deze rockact. Inmiddels bestaat de band Heart al bijna 40 jaar. Heart kende bijzondere muzikanten in de band waaronder Dennis Caramassi (Montrose e.v.a.), Mike Inez (Alice In Chains/ Ozzy), Howard Leese en Clarke Gilby (Guns & Roses) . Men speelde tevens een cruciale rol in de grunge doorbraak van de Seattlebands als Pearl Jam, Soundgarden en Alice In Chains.

Ruim een jaar geleden verscheen hun recente album Frantic, waar dit album een registratie is van hun live show in de Ceasars Palace. In de jaren 70 had de band hun grote doorbraak. De band stond garant voor stevige melodieuze rock waar de hits Barracuda, Crazy on You en Magic Man het bewijs van is. Het album “Dreamboat Annie” werd een all time classic. Enige jaren geleden is het album opnieuw uitgebracht met een tournee waar de band het gehele album integraal speelde. Na een dipje, eind jaren 70 kwam de band half jaren 80 terug. Het titelloze album leverde hits “What About Love” en “These Dreams”, dat beide op deze cd/dvd te vinden is. Het succes van de jaren 70 werd geëvenaard en zelfs doorgetrokken met het album Baby Animals. De single “Alone” werd een wereld hit en toen Heart dit nummer in 2004 live vertolkte op het Arrow Classic Rock festival, kreeg men 30.000 headbangers stil en zelfs een traantje weg pinkend. Ook op dit album staat een mooie versie van deze tranentrekker. Met het geld van het succes bouwde men de Bad Animals Studio te Seattle. Daar waar de grunge bands hun succes albums opnamen. Hier en daar verzorgden de bandleden van Heart hun gastbijdrage op deze albums en is Ann Wilson te horen als achtergrond zangeres op het album van Alice in Chains.

Naast de gast optredens bracht men in diverse samenstelling met regelmaat een album uit. Hier van is Jupiter’s Darling nog een ondergewaardeerd top album. Inmiddels is het 14de album Fanatic uit. Op deze live registratie staan naast de bovenstaande hit veel nummers van dit album. “Dear Old America”, “ Fanatic”, “Mashallah”, “59 Crunch” en “Walking Good” (nu zonder Sarah McLachlan). Het album Alive in Seattle heeft iets meer pit.