Heart - Live In Atlantic City

Label: EarMusic/ V2

2019-01-25 07:00:00 • min lezen

Rock
8,5

Heart - Live In Atlantic City

Het is wederom een live album waarmee de rockband Heart mee komt. De zusje Wilson zijn wellicht druk doende met hun solo activiteiten. Roadcase Royal is een van de verstopte top albums van 2018 en zangeres Ann Wilson weet met haar cover album te verrassen. Maar Heart is waar hun hart is en is terecht nog steeds een top act. Dat is dan ook weer te horen en te zien op dit album/dvd.

Hoewel de band Heart al topmuzikanten kent, weet men met dit live album nog een serie gasten op het podium te plaatsen waar velen jaloers op zouden zijn. Gitarist Dave Navarro van Jane’s Addiction en het Red Hot Chili Peppers album ‘One Hot Minute’ speelt de sterren hemel op de niet veel live gespeelde ‘Bebe La Strange’, ‘Straight On’ en het bekende ‘Crazy on You’. Country zangeres Carrie Underwood schuift aan bij het nog steeds wonderschone ‘Alone’. Dat de country nog steeds een link kent met de rock horen we hier terug met Gretchen Wilson. Geen familie, maar een groot fan van Heart. Zij verschijnt regelmatig  op het podium  van Heart, al heeft ze zelf ook een zeer succesvolle carrière. ‘Dogs and Butterflies’ en Led Zeppelin Cover ‘Rock And Roll’ weet Heart met haar op een gloriewijze te vertolken. Dit terwijl Rufus Wainright ook nog even aanschuift voor 'Dogs"

Natuurlijk mag Alice in Chains niet ontbreken, aangezien Mike Inez al jaren de bassist van Heart is. Maar dit keer speelt men hun eigen hit songs ‘Would’ en ‘Rooster’ en is Duff McKagan nog als extra gast aanwezig. De Heart  klassiekers ‘Barracuda’ (met alle gasten),  ‘Magic Man’ en het altijd mooie ‘Dreamboat Annie’ weten het tot een volledig Heart feestje te brengen. Het was dan wellicht een mooie avondje daar in de gokstad van East US.

Rock