2014-05-24 07:00:00 • 3 min lezen

Heavy Light - Your Kingdom

Heavy Light – Your Kingdom Label: Eigen Eindoordeel: 9

Het 3fm Serious Talent heeft weer eens een band ontdekt dat internationale allure kent. De band is gestart in 2011 ergens op een achterkamertje te Rotterdam en brengt nu een prachtige pop rock album ”Ýour Kingdom”. Opvallend is al het hoesje dat een eigenzinnig en verfrissend lay out kent.

Heavy Light bestaat uit de broertjes Sander en Jerry Beerends (bas en drums) aangevuld met zanger/ gitarist Allart Hoekstra en toetsenist Dylan Viset. De band mag gerust al in het rijtje van Kensington, De Staat of Go Back To The Zoo worden gezet. Een heerlijk debuut album met heerlijk doorlopende pop en rocksongs die allen een hedendaagse hit potentie kent. Vreemd genoeg is de echte hit nog uitgebleven, maar misschien dat dit veranderd met de huidige single “All For Me”. Inmiddels is de band al bekend bij Coldplay, die de video’s van de heren al gelinkt hebben op hun website. Dit is dan ook een nummer dat op een Coldplay album zeker niet zou misstaan.

In deze sfeer kun je de nummers van deze nieuwe band ook gaan plaatsen wanneer je naar het nummer “Dance Me Now“, “Keep Wandering” en “Leave Us Behind” luistert is daar geen twijfel over. Inclusief de piano intro’s en zweverig slepend tempo, alles zit er in. Al is dit album is iets steviger en swingt het meer dan het huidige album van Coldplay. Nummers als ”Hold On” en de voormalige single “Any Moment Now” zijn regelrechte hitssongs die we op de Nederlandse radio zeker mogen begroeten. Hierdoor is het geen Coldplay- clone, maar alweer een Nederlandse act waar we trots op mogen zijn. Het ligt nu niet meer aan de band, maar aan de airplay die ze krijgen om helemaal door te breken. Wanneer er de mogelijkheid is om Heavy Light te zit op een festival of club, wees er bij het is zeker de moeite waard. Anders is het kopen van dit album altijd een blijvend alternatief en geen weggegooid geld.