Label: BMG/Dove & Grenate Media

DOOR SHARMAYN VINKE
2020-12-10 07:00:00 • min lezen

Rap / Rock
7,5

Hollywood Undead - New Empire: Volume 2

De raprockers van Hollywood Undead uit Californië maken alweer vijftien jaar deel uit van de muziekscene. Tussen 2008 en 2017 hebben ze vijf albums uitgebracht waarop ze industriële hiphop met rockelementen (aldus bandlid Johnny 3 tears) laten horen. Dit jaar hebben ze maar liefst twee platen uitgebracht. In februari was dat New Empire: Volume 1 en nu is dat New Empire: Volume 2. Beide platen zijn onderdeel van de nieuwe sound. Niet alleen van de nieuwe platen, maar ook van de band als geheel.

De eerste track is ‘Medicate’. Het klinkt energiek met een poprandje. ‘Comin’ thru’ is eveneens energiek, maar hierin is meer rocksound te horen. Dit is overigens de eerste samenwerking die te horen is. ‘Comin’ thru’ is een samenwerking met Hyro the Hero. De samenwerking die daarna volgt is ‘Idol’ met Tech N9ne wat een en al raprock is. ‘Idol’ komt aan het einde van de plaat nog twee keer terug. Een keer met Ghostkid en een keer met Kurt  92. Het is op zich een goede track en elke versie is wel weer wat anders, maar een kwart van het album vullen met feitelijk hetzelfde nummer is wellicht iets teveel van het goede. Op ‘Coming home’ komt de rap goed samen met stevige gitaren. ‘Heart of a champion’ was ook te vinden op New Empire: Volume 1, maar voor New Empire: Volume 2 is deze track wat aangepast en opnieuw opgenomen met vocalen van Jacoby Shaddix (Papa Roach) en Spencer Charnas (Ice Nine Kills). Het klinkt heavy en intens met de gitaren en de elektronische geluiden. De sound doet af en toe een beetje denken aan Five Finger Death Punch.

New Empire: Volume 2 heeft over het algemeen een positieve vibe ondanks de donkere teksten. Ze zijn misschien nog ietwat zoekende in hun nieuwe(re) sound, maar de energie van de band is zeker te horen en het is een mooi nieuw album voor de fans.

Rap / Rock