Il Divo - For Once In My Life : A Celebration To Motown

Label : Decca

2021-07-16 07:00:00 • 3 min lezen

Klassiek / Pop
7,5

Il Divo - For Once In My Life;: A Celebration Of Motown

Il Divo hoeft geen introductie meer. Het succesverhaal van de vier zangers uit vier verschillende landen die popmuziek in een klassiek jasje verwerken is de afgelopen jaren ongekend succesvol gebleken. Met hun tiende album, For Once In My Life: A Celebration Of Motown, is nu de soul Motown aan de beurt.

Even wennen
Met een bijzondere bijdrage van Marvin Gaye opent dit nieuwe album met ‘Ain’t No Mountain High Enough’ (geschreven door Ashford & Simpson) en dat door diezelfde Gaye al in 1967 werd opgenomen. En ook nu weten David Miller (USA), Sebastien Izambard (Frankrijk), Urs Buhler (Zwitserland) Carlos Marin (Spanje) er een uiterst soulvolle versie van te maken.  ‘For Once In My Life’ is het eerste nummer dat echt overgoten is met die toch wel wat neoklassieke stijl van Il Divo, het succesvolle handelsmerk van het viertal. Het is even wennen om Motown-klassiekers als ‘My Girl’ en ‘River Deep Mountain High’ in dergelijke arrangementen te horen.

Gastartiesten
Op dit jubileumalbum zijn er ook een aantal gastbijdragen te horen; zo horen we Boyz II Men bij "I'll Make Love To You" en Smokey Robinson bij het heerlijke ‘The Tracks Of My Tears’. Bij ‘I’’ll Be There’ is het even wennen om in plaats van de jeugdige stemmen van The Jackson 5 nu de diepe, donkere stemmen te horen. Natuurlijk mag een interpretatie van ‘My Cherie Amour’ niet ontbreken en ook deze versie kunnen we als geslaagd beschouwen. Uit de latere periode van Motown is er ook nog ‘Say You Say Me’ dat we natuurlijk nog van Lionel Richie kennen.

Het heeft wat luisterbeurten nodig om het ongemakkelijke gevoel van je af te schudden en dat typische Motown-geluid nu in een wat klassieke vorm terug te horen. Niet alle gekozen nummers lenen zich daar even goed voor. Voor de fans van Il Divo is dit jubileumalbum natuurlijk een must-have. Veel luisterplezier.

Klassiek / Pop