2014-05-08 07:00:00 • 3 min lezen

Intergalactic Lovers @ Pinkpop 2014

Pinkpop staat weer voor de deur en vele mensen nemen de weg richting Landgraaf. Natuurlijk zijn de klappers van het festival ruimschoots bekend. Rolling Stones en Metallica behoeven geen uitleg meer. Vandaar dat we de maand Mei allerlei bands de revue laten passeren die de festivalpodia van Pinkpop betreden. Tips, bands die je niet mag missen. Van deze bands zetten we hun recente album nog even in de schijnwerpers.

Intergalactic Lovers – Little Heavy Burdens Label: Warner Eindoordeel: 7,5

Pinkpop dag 2 Main Stage 18.45 u

Little Heavy Burdens is het tweede album van Intergalactic Lovers. Na het veelbelovend debuut “Greetings & Solutions” is het nieuwe album meer een geheel geworden. Daar waar het debuut album nog wel zoekend was naar het geluid dat bij de band past, is dat nu beter in balans. De Belgische indie rockers hebben het inmiddels ver geschopt. Na een tour door de gehele wereld is men gevraag voor een soundtrack voor de populaire serie Code 37. Het stemgeluid van Lara Chedroui is helder en kwetsbaar, maar kan ook stevig aanwezig zijn. Dit doet wat denken aan acts als PJ Harvey. Met dit album ligt het accent meer op de popsound dat op het rock geluid. Het zijn niet ingenieuze nummers maar het luistert lekker weg. “Obstinate Heart” en “Distance” kunnen zo aan je voorbij gaan. Het nummer Island springt er zeker uit. Het is ook niet vreemd dat dit als single is genomen. Vanaf dit punt komt er op de cd iets meer snelheid in. “Great Evader” is een heerlijk nummer dat je pakt en “The Fall” wordt geknipt in een instrumentaal intro. Met Part 2 wordt het weer een popliedje.

Hoewel het een album is met lekkere popliedjes, zal de band voornamelijk in de herinnering blijven door de stem van Lara. Maar niet zozeer door dat dit een fantastisch krachtig album is.