2014-05-24 07:00:00 • 3 min lezen

Isabelle Amé - We Are Life

Isabelle Amé – We Are Life Label: Universal Eindoordeel: 8

Tussen al het Nederlands rock talent, kennen we nog getalenteerde nieuwe Nederlandse artiest. Genaamd; Isabelle Amé. Afgelopen jaar heeft ze haar doorbraak waar kunnen maken. Met een beetje hulp van Guus Meeuwis, is dit verlegen meisje uitgegroeid tot een volwaardige zangeres die weet hoe ze haar podium moet gebruiken. Het album ”We Are Live” doet denken aan Amy McDonald, folkpop dat aansluit bij de country. De handclaps, banjo en aaaah en ho ho ’s van “Go With You” werken direct al aanstekelijk. Die gezelligheidsformule wordt doorgetrokken bij het nummer “Train”. Als krijg ik iets van een Kedeng kedeng gevoel bij dit nummer, vooral wanneer men een fluitende trein wil nadoen in het refrein. Het is misschien ook niet vreemd, als Tilburgse die door Guus Meeuwis is gevraagd om als supportact te spelen op de Grote G festijnen. Het gevolg is dat ze als vaste support met Guus door Nederland tourt. Het nummer “Annie” doet erg denken aan een populair folk pop nummer. En dat heeft het gehele album. Veel populaire popfolksongs liggen lekker in het gehoor, al doet het ook weer denken aan een ander popfolk nummer. Zelfs Emmelie de Forrest, (ja wie kent haar nog) de winnaar van het Eurovisie Songfestival van 2013 komt in de gedachten voorbij wanneer de drumstok ritmes en zwaardere drums worden ingezet van het “Rolling”. Dit kan de kracht zijn van de cd maar wanneer je gedachten regelmatig naar een ander liedje verdwijnt, is dat toch jammer. Toch is het album erg aanstekelijk en met een gezellige Isabelle, gekleed in de 60 stijl, een klinkende stem en veel fun op het podium is succes gegarandeerd.

Isabelle speelt te komende tijd op diverse plaatsten in Nederland. 5 juni – Luxor Live te Arnhem 7 juni – Paradiso te Amsterdam 8 juni – 1 ander fest te Schijndel 21 juni – Elastiek te Hilvarenbeek 29 juni - Reuring te Prumerend