James Christian - Craving

Label: Frontiers Rec.

2018-04-21 07:00:00 • min lezen

Rock
8

James Christian – Craving

De naam James Christian is voor de meeste mensen niet een naam waarbij een bel doet rinkelen. Voor een aantal die de hard rock een warm hart doen toedragen herkennen hem als de zanger van de jaren 80-90 band House of Lords. Inmiddels is de man al jaren naast de House of Lords ook solo actief.

Met de  naam Christian doet het wel wat denken aan een gospel zanger. Dit was voorheen niet pro actief maar met dit album lijkt het anders te worden. De Amrikaanse melodische rock combineert hij met een vleugje pop. Aanstekelijke refreinen en een goede rockstem, daar heeft Christain een patent op. Met het openingsnummer ‘Heaven Is A Place In Hell’ pakt hij direct de sound en het verhaal op dat hij met dit album wil vertellen.  Lekker uptempo rock net als ‘Jesus Wings’ of het zwoele singende ‘If There Is A God’ zijn titels waarbij het duidelijk is waar zijn vraag ligt. Met de leeftijd om terug te kijken op de tijd en wat kan ik nog doen (lees midlife), komen deze items in de gesprekken voor. De issues worden met zijn vrouw Robin Beck (Coca cola hit First Time) besproken. Ook zij maakt tegenwoordig weer albums die Christian dan weer produceert. De ze albums zijn dan ook zeker niet slecht te noemen.
Met dit album is het ook productioneel ook goed en kent een mooie warme klankkleur. ‘Love is The Answer’  en  ‘Black Wasn’t Black’ zijn wat quasi meezingers maar wel lekkere rocksongs. Samen met Tommy Denander, Jimi Bell en multi- instrumentalist Clif Magness, weet Frontiers man en producer Alessandro Del Vecchio hier wel een mooi product af te leveren.

Christian weet met het ‘Amen’ zijn rockalbum met religieus tintje netjes af te ronden.
Goede melodic rock album!

Rock