2016-09-05 07:00:00 • 6 min lezen

Jett Rebel - Don't Die On Me Now!

Jett Rebel – Don’t Die On Me Now Label: Sony music Eindoordeel: 7 Met het nieuwe album van Jett Rebel wil Jelte vooral laten weten dat er een band is samengesteld. Met Xander Vrienten (the Soldiers) op bas en Kees Schaper (Tim Knol/ Douwe Bob) op drums. Schepers is nog steeds bandlid van Sky Pilots. Kortom zijn dit twee muzikanten die al enige jaren meegaan. Misschien wel langer dan Rebel zelf… Rebel weet vanaf zijn debuut ep’s “Venus” & “Mars” uit 2013 de aandacht op zich te vestigen. Al dan niet onder verdovende middelen weet hij zich in de kijker te spelen. Nu doet hij een poging om geheel clean door het leven te gaan. Met de titel van het album als leidraad gaat hij een nieuw impuls geven aan zijn (muzikaal) leven. Een band- vorm dus. Het album is vooral een lekker rock album geworden. Het doet wat denken aan Herman Brood met een hogere stem. Rock dat dicht bij de Rock and Roll ligt. Het is en klinkt als een live album dat is opgenomen in een studio. Hierdoor wordt er geen beperking gelegd op de improvisatie. Het openingsnummer “Devious Child” geeft dit direct weer met een (te lange) solo. Hierdoor wordt het nummer van een kop en staart al snel 7,23 minuten. Iets dat zich herhaald in “It’s Real” en “Green”. Het is mooi om het zo live te brengen, maar op een album… Tegelijkertijd geeft het ook de ruimte voor Rebel om zijn eigen ideeen op plaat te mogen zetten. Dat is tegenwoordig wel iets waard en hulde aan Sony. “Lucky Boy” is daar een passend antwoord bij. Met blazers er aan toegevoegd is het nummer swingend geworden. De kleine intermezzo songs “Baby Tiger” en “See Through City”. De songs die een kop en staart hebben zijn ” Tracks of Your Tears”, “Blonde Like You” en “Get Your Rock n Roll”, die dan ook het prima in het gehoor liggen en meest toegankelijk zijn. Maar om nu te zeggen dat dit de top van de hedendaagse Nederpop is? Al is het een prima album.

De komende tijd is Jett Rebel te zien 8 september “de Opening” te Emmen 30 september “Schanspop” te Siddeburen 4 februari “Ahoy” te Rotterdam