Jizzy Pearl of Love/Hate – All You Need Is Soul

Label: Frontiers records

2018-06-15 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Het was eind jaren 80 dat de melodische rockacts uit California de hairbands als Motley Crue en Bon Jovi de loef af willen steken. Het was allemaal te glad en clean geworden. Het moest meer swingen en ruwer zijn. De funksound werd binnen de rock geplaatst en de crossover was daar. Extreme, Ugly Kid Joe en Kid Rock namen het voortouw. Binnen deze gelederen kwam er ook een nieuwe band op genaamd Love / Hate.

Met Jizzy Pearl als zanger aan het roer werd het debuutalbum Blackout in the Red Room een classic en met hun tweede album werd ‘Wasted in America’ een grote hit. Wanneer alles dan een beetje in herhaling valt, kloppen andere acts aan de deur om de getalenteerde muzikanten  weg te kopen. Dat gebeurd ook hier. Alice Cooper, Dio, Ratt en vele andere kloppen aan de deur. Het is een soort van Love Hate verhouding. Degene die uiteindelijk overblijft is de frontman, Jizzy Pearl. Ook verkoopt hij zich als zanger voor Ratt en LA Guns, met succes en met enige heimwee.

Afgelopen jaar is er weer vraag naar de sound of the 80’s en dus ook voor de rock van Love Hate. Men bracht een album met oude demo’s uit voor de attentie waarde. Nu is er een album waar Pearl weer zelf de scepter mag zwaaien.

Het album is dan ook een combinatie van de oude sound. Het start weer heerlijk met ‘You’re Gonna Miss Me When I’m Gone’ en ‘Comin Home To The Bone’. De funky powerrock is lekker vet aanwezig en met ‘Frustrated’ komen alle frustraties te boven. Het heerlijke popsong ‘Little Treasures’ nijgt tot een hitsong en de afsluiter Mr Jimmy tot een postpunk garage song. Het geeft de diversiteit aan. Maar een ding staat boven water, Jizzy Pearl kan nog steeds als rockzanger goed mee. Het is dan ook niet nodig om je tegen de andere collega’s af te zetten. Zij die hits hebben gescoord, het is nu eenmaal zo. Al begrijpen we de frustratie van Pearl. Dit is een prima album!

Rock