2016-03-25 07:00:00 • 6 min lezen

Joe Bonamassa - Blues of Desperation

Joe Bonamassa – Blues of Desperation Label: Provogue/ Mascot Eindoordeel: 8 The hardest working blues man in the world brengt vandaag zijn nieuw album Blues of Desperation aan het licht. Afgelopen maand heeft hij de eerste songs al live gespeeld tijdens zijn Duitse tour (lees elders). Een album met vertrouwde stevig en afwisselende blues rock met power en energie. Onder leiding van Kevin Shirley (Iron Maiden, Led Zeppelin) weet Bonamassa de rocksound wel te raken. Samen met een heerlijke band met muzikanten die al jaren mee doen weet Joe binnen een tijdsbestek van 5 dagen! 11 nummers op te nemen. heerlijke laidback blues als “Living Easy”, “How Deep This River Runs” met de vocalen van een soul gospelkoor en de heerlijke drive in “Drive” zijn songs die er uit springen. Dit komt wellicht omdat de andere songs vooral uptempo blues songs zijn. Niet uit een standaard vaatje maar met een rocksausje als het titelnummer en “This Train”. “No Good Place For The Lonely”, “We have known You For A Long Time” en “You Left Me Nothing But The Bill And The Blues” zijn de authentieke blues rock songs op dit album. Het frustrerende is dat ook met dit goede album het Bonamassa weer gemakkelijk afgaat. Dat terwijl iedere gitarist likkebaarden naar het gitaarspel luistert en met moeite de gitaar ter hand pakt en het probeert na te spelen. Vervolgens ligt het instrument na enkele songs ergens in een hoek, of doet men er tijden over om iets na te spelen wat hier in enkele dagen op schijf staat. Dat is dan ook de kracht van de meester van de blues van de toekomst.