JOE BONAMASSA KONDIGT NIEUW LIVE ALBUM AAN

Label: Provogue

2019-08-28 07:00:00 • min lezen

Blues

Komt er dit jaar een nieuw album van de dubbel Grammy genomineerde blues koning Joe Bonamassa ?

Ja, die komt er ! De “vermoedelijke beste blues gitarist van de wereld” (volgens Guitar World) komt met een nieuw live album ‘Live At The Sydney Opera House’ met 10 opnames van zijn show uit 2016 in een van meest legendarische zalen in de wereld. Dit album bevat niet eerder uitgebrachte versies van zijn felbegeerde album ‘Blues of Desperation’.

De Sydney Opera House is naast de Grote Pyramides van Egypte, de Grote Muur van China en de Taj Mahal een UNESCO werelderfgoed. En als je de eer hebt om daar te mogen spelen dan breng je ook het beste op tafel. Bonamassa is daar geen uitzondering op en nam een band mee met de beste muzikanten en zangers om een fantastische show te geven. Deze super band bestaat uit Late Night with David Letterman’s Anton Fig op percussie, Nashville legende Michael Rhodes op de bas, Rock & Roll Hall of Fame lid en uit de band van ‘Stevie Ray Vaughan and Double Trouble’ Reese Wynans op keyboard, Paulie Cerra op sax en Lee Thornburg op trompet. Aangevuld met de achtergrondvocalen van Mahalia Barnes, Juanita Tippins en Gary Pinto.

Nu kan iedereen die avond herbeleven met de prachtige release van ‘Live At The Sydney Opera House’. Het album verschijnt op CD in een mooie verpakking met een collector booklet, op 180 gram dubbel vinyl met de exclusieve bonus track ‘Livin’ Easy’ en digitaal op hoge kwaliteit.

Bonamassa is een van de beste live muzikanten heden ten dage en wordt geroemd om zijn optredens over de hele wereld. ‘Live At The Sydney Opera House’ laat perfect het uitzonderlijke talent van de man horen die ongeveer alle steden, landen en belangrijkste zalen van de wereld heeft bespeeld. Op dit moment heeft hij net zijn ‘Keeping the Blues Alive at Sea’ cruise afgerond en bereidt hij zijn tour door Australië en Nieuw Zeeland in september voor, met een derde run van de US tour dit najaar. Met ‘Live From The Sydney Opera House’ hebben de fans de mogelijkheid om naar Bonamassa’s live talent te luisteren wanneer ze willen, thuis of onderweg naar een van zijn shows.

Naast de release van ‘Live At The Sydney Opera House’ geeft Bonamassa ook aan dat er een nieuw studio album in de pijplijn zit. Hij is op dit moment nieuwe songs aan het schrijven en wil komende winter de studio in. Zoals fans kunnen zien op zijn Instagram en aan zijn alsmaar groeiende lijst met internationale tour data, staat Bonamassa maar zelden zonder gitaar in zijn handen. Hij is altijd op zoek naar nieuwe riffs, solo’s, melodieën en het verbeteren van zijn spel.

BAND

Joe Bonamassa - Guitar and Vocals

Reese Wynans - Keyboards