2015-03-22 07:00:00 • 11 min lezen

Joe Bonamassa - Muddy Wolf at the Red Rocks

Joe Bonamassa – Muddy Wolf at Red Rocks Label: Provogue/ Mascot Eindoordeel: 9

Afgelopen week stond Bonamassa 5 dagen in Carré te Amsterdam fantastische shows te geven. Nu is er alweer nieuws rondom deze “hardest working man in Blues”. De tribute van Muddy Waters en Howling Wolf live in de de zandvlakte bij de Red Rocks.

Wanneer Joe Bonamassa geboren werd in een huis van een gitaarhandelaar, werd het al snel duidelijk dat hij dit instrument ter hand neemt. Op jongere leeftijd leerde hij gitaar spelen en op zijn elfde stond hij al met B.B. King op het podium. Hoewel Eric Clapton zijn held was, leerde hij bij B.B. King de ins en outs van de blues kennen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat King zijn collega en held Muddy Waters aan deze jonge Bonamassa introduceerde. Al snel zal het album van Howling Wolf “The London Sessions” zijn gevonden. Het staat bekend als een van de beste blues albums ooit. The Super Super Blues Band met Bo Diddley en Muddy Waters werd oefenmateriaal.

Inmiddels heeft Bonamassa meer albums op de markt gebracht en gaat het aantal van BB King al aardig achterna. Deze dvd bevat een heerlijke live show waar de bovenstaande helden worden geëerd met o.a. “You Shook Me”, ”Double Trouble” en “All Aboard” (Muddy Waters), “Spoonful”, “Evil”, en “All Night Boogie” (Howling Worlf. Zelf schaart Bonamassa zich ook bij deze helden door o.a. “Love Ain’t A Love Song”, “Oh Beautiful” en “Ballad of John Henry”.

Een heerlijke cd en met beeld er bij zie je het spektakel voorbij komen. Een strakke band waarmee Bonamassa tourt bestaat uit drummer Anton Figg (o.a. David Lettermans late night huisband, KISS, Dylan. Paul Simon), Reese Wynans (Ray Vaughan, Double trouble), Mike Henderson (Bel Airs) en Kirk Fletcher (Fabulous Thunderbirds, The Mannish Boy).