John Mayer -Sob Rock

Label: Columbia rec./ Sony

2021-07-18 07:00:00 • min lezen

Pop / Singer-songwriter
8

John Mayer -Sob Rock

De gitarist John Mayer weet de afgelopen jaren zich in de picture te spelen. De man weet zowel solo als bandlid van The Grateful Dead (the Company) veel mensen bereiken. Op zijn jonge leeftijd werd hij geïnspireerd door BB King, Eric Clapton en Buddy Guy.

De recente albums Born and Raised, Paradise Valley en in Search for Everything brachten niet wat Mayer vanaf zijn begin periode presenteerde. Dat is met dit album beter. De gitaarsound in de 80s stijl is optimaal aanwezig. Het openingsnummer ‘Last Train Home’ doet direct denken aan de vele 80’s acts als Rick Springfield met een lekkere Fender solo dat we van Mayer kennen. Maar hij mag zijn knuffelrock niet verwaarlozen brengt dit als tweede nummer van het album. ‘Shouldn’t Matter But It Does’ valt voor mij op de verkeerde plek van het album. Wanneer je net lekker fris begint en daarna direct terug gaat in de ballades, ben je de drive even kwijt. Terwijl New Light weer een mainstream Mayer popsong is, is het tempo van het album weer terug. De zoetsappigheid van ‘Why You No Love Me’ past dan als 4de song wel goed. Toch blijf ik de langzame songs wat te zeurderig vinden en zijn de uptempo songs als ‘Wild Blue’, ‘Shot In The Dark’  en ‘Til the Right One Comes’ beter bij Mayer passend. De juweeltjes van het album is (wel de ballad) ‘I Guess I Just Feel Like’ en ‘Carry Me Away’ en weet Mayer dit album mooi af te sluiten met ‘All I Want is To Be With You’.

Het album kent meer gitaarwerk en lekkere solo’s dan de voorgaande, daarmee heeft Mayer met dit album voor mij al heel wat gewonnen.

Pop / Singer-songwriter