Josh Groban - Harmony

Label : Warner Music

2020-11-30 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
8

Josh Groban - Harmony

Met het nieuwe album Harmony van Josh Groban komt een lang gekoesterde wens van de Amerikaanse singer/songwriter én acteur uit; het opnieuw arrangeren en zingen van liedjes die hem na staan. "I wanted to make an album where I could sing songs that had been on my bucket list for a long time,"; eindresultaat is dit nieuwe album met tien covers én twee nieuwe songs.

Tien covers, twee nieuwe nummers
De 39-jarige Groban hoeft geen introductie. Met zijn vaak wat klassiek getinte liedjes en evenzo benadering heeft hij sinds zijn titelloze debuut uit 2001 een ongekend succesvolle carrière opgebouwd. Op dit album neemt hij ons dus mee op zijn “bucketlist” en dus kan het zo zijn dat we klassiekers tegenkomen als ‘Angels’ (Robbie Williams), een zeer stijlvolle versie van ‘She’ (Charles Aznavour), ‘The First Time I Ever Saw Your Face’ (Roberta Flack) en ‘The Impossible Dream’. Toch wel verrassend is zijn uitvoering van ‘It’s Now Or Never’ (Elvis Presley) en ‘Both Besides Now’, een smaakvol duet met Sara Bareilles, dat we oorspronkelijk kennen van Joni Mitchell en waarbij de beide stemmen elkaar prachtig aanvullen. Bonnie Raitt’s klassieker ‘I Can’t Make You Love Me’ is misschien wel de meest geslaagde cover op Harmony. De twee nieuwe nummers ‘Your Face’ en ‘The Fullest’, met een bijdrage van Kirk Franklin, completeren dit nieuwe album en sluiten qua sfeer naadloos aan.

Josh Groban is natuurlijk een meester om prachtige liedjes te schrijven én te zingen waarbij hij toch ook in staat is om toch die verbinding te maken met de (licht) klassieke muziek. Harmony vormt daar dus geen uitzondering en mede door de speciale arrangementen is dit een sfeervol en smaakvol album geworden. Prima cadeautje voor de aankomende feestmaand. Veel luisterplezier.

Pop