2016-12-17 07:00:00 • 7 min lezen

KASPER - Just Take It (EP)

Label : Kasper Music / Eigen Beheer Eindoordeel : 6,5

Onlangs bracht singer/songwriter en gitarist KASPER zijn eerste EP uit. Zijn EP-release vierde hij in zijn woonplaats uit Almere en zijn muziek wordt gekenmerkt door de invloeden uit de funk, soul en rock.

Funky-invloeden en een lekkere "groove" De EP herbergt zes tracks waarvan de titelsong ‘Just Take It’ een lekkere upbeat single is met een catchy refrein en wat funky inslagen. Niet vernieuwend, wel lekker dansbaar en vrolijk. Inmiddels is deze uit Almere afkomstige singer/songwriter ook opgemerkt door de Nederlandse radiostations en heeft al de nodige airplay gekregen op zenders als Radio 2 en Veronica. Ook stond hij al eens op het podium met Alain Clarke. De muziek is lekker positief en herkenbaar zoals ook te horen is op ‘I’ll be Around’ dat een lekkere Jamaicaanse “Reggae-groove” meekrijgt en waar KASPER laat horen een behoorlijk stembereik te hebben. Overigens is dit nummer ook als “Kéwork-Remix” in een wat strakkere danceversie als bonustrack op deze EP opgenomen. Kéwork komen we nogmaals tegen bij ‘Do It Like This’, ook weer een nummer dat in de lijn van de single ligt; catchy, dansbaar en diverse samples uit de glorietijden van de disco.

Eindoordeel Deze EP is natuurlijk een opmaat naar een eerste volwaardig album. Vijf échte tracks en een remix geven een aardige inkijk in het muzikale talent van KASPER. Dat talent is er, dat is wel duidelijk geworden. Samengevat een meer dan positieve muzikale kennismaking waarbij de invloed en sfeer van funk, soul en rock meer dan voelbaar zijn. Veel luisterplezier.