Kings of Leon – When You See Yourself

Label: RCA

2021-03-05 07:00:00 • min lezen

Rock
9

Kings of Leon – When You See Yourself

De Amerikaanse rockers uit Nashville hebben door de jaren heen nogal wat te verduren gehad. De broers Caleb, Jared en Nathan Followill zijn niet voor niets broers. En broertjes die kunnen elkaar nogal wat uitdagen. Met neefje Matthew erbij blijft het allemaal wat in de familie. Toch had de band een lastige periode nadat de band het succes in hun midden viel. ‘Sex of Fire’, ‘Use Somebody’ en ‘Radioactive’ bracht Kings of Leon tot de headliners van alle festivals en dit succes bracht de druk en drugs met zich mee.

Met net nieuwe album weet de band in coronatijd een album te maken zonder ruzie en gedoe aldus de band in the Gardian. Het album is in het geheel rustiger en meer in balans. Gelijk kent het ook geen uitspanningen met enorme meezingers. ‘Time in Disguise’ en het openingsnummer ‘When You See Yourself, Are You Far Away’ zijn commercieel de meest aantrekkelijke songs. Al zijn de juweeltjes ‘Supermarket’ en het rockende ‘The Bandit’ de opvallende songs van het album.
De band weet een herkenbaar geluid te produceren en met de heerlijke mix van drums en bas is Kings of Leon herkenbaar tussen alle bands door.

Dat veranderd gelukkig ook niet op dit achtste album. Het probleem ligt nu dat de meeste festivals een headliner hebben. Deze is inmiddels doorgeschoven door de covid en is het voor Kings of Leon lastiger om hen op de poster te plaatsten voor dit jaar. Hopelijk weet men wel een plekje te vinden want met dit album  weet de band een mooi album te brengen dat we live graag willen aanschouwen.

Rock