KISS - KISSworld en the End of the Road tour

Label: Universal music

2019-01-18 07:00:00 • min lezen

Rock
8

KISSworld and the End of the Road tour

De Amerikaanse rockact KISS staat nog steeds aan de top als het gaat om de Gouden Albums Awards en de meest gelikte show. Door de jaren heen weet KISS iedere keer weer nieuwe aspecten in hun show op te nemen die we later terug zien bij hun collega’s. Metallica’s instortend podium of de extreme vuurzee van Rammstein, Bon Jovi’s vliegmomentje, Iron Maiden podium of de drie dimensionale show Durf Dromen Delen van Marco Borsato, het vind hun oorsprong bij de rockband KISS.

'Take Me' of 'I Was Made...'
Voor de meeste mensen is ‘I Was Made For Loving You’ een van de bekendste songs van de band. Het nummer staat ieder jaar nog hoog genoteerd in de top 2000. “Ja, het is een nummer van Paul Stanley, hij had dit snel geschreven voor het album Dynasty. Juist omdat toentertijd de disco hoogtij vierde wilde hij laten zien dat so easy pop was.” Gene Simmons verteld het verhaal al jaren in zalen en op tv. Hij is de man met de lange tong die briesend over het podium deint. ‘In de setting van KISS ben ik van de stoere mannen songs en daar gedraag ik me naar’.
Afgelopen september doet hij zijn verhaal wederom tijdens een besloten show. Het gaat dit keer over het nummer ‘Take Me’ waar Stanley Simmons uitlegt wat hij moet doen. Uiteindelijk komt het er op neer dat Simmons bij de Stanley songs  alleen maar de hoge du duu duud stem maar hoeft te doen. “Boring en een deceptie, nog meer omdat het ook een hit is geworden en wij dit nu al jaren moeten spelen”.
Tijdens de solo shows van Simmons stond dit niet op de setlijst totdat de KISS fans in Tilburg hem als het ware dwongen om dit te spelen. En dat doet de Demon niet graag. Toch is hij aardig voor het publiek en zet dit nummer dan ook wat onwennig in.

Gene Simmons Solo
Solo optreden? Ja, Gene promoot zijn mega box The Vault dat hij persoonlijk aan iedereen uitdeelt die deze kluis koopt. Daarnaast krijgt deze fan een pop, een munt, gesigneerde box en  een persoonlijke souvenir. Je betaald de hoofdprijs en van dat laatste is lukraak een goedkoop dingetje dat iedere KISS fan al in zijn collectie dient te hebben. Nee, de box daar gaat het om. Alle songs van Simmons gebundeld van 1966 tot heden. Songs die hij met VanHalen speelt en hen aan een platendeal helpt. Songs die geschreven zijn met Frank Zappa en Bob Dylan. Nee, we hebben het hier nog steeds over het monster van KISS Een band die meer in hun mars heeft dan mensen kennen en doen geloven.

The best of...
Een band die de meeste merchandise kent en Rolling Stones en Beatles in de schaduw doen staan.
Een showact van de hoogste categorie. Die al jaren over het publiek zweeft (letterlijk), die de grootste pyro show heeft en alle show elementen confetti, ballonnen, beeldschermen, vliegende elementen, vuurspuwen, illusie en kapot slaande gitaren etc)  in een show propt.
Maar het draait om de muziek. Door de maskers lijkt het alsof de band harde muziek produceert, maar niets is minder waar. Het gaat om een de I Wanna Rock and Roll en Party Every Day! een hymne binnen de rockwereld. De hits die de luisteraar weer herkent wanneer het gehoord wordt. 'God Gave Rock n Rol lto You Too’, ‘Shandi’, ‘Crazy Nights’ en  ‘Beth’.  Maar ook minder bekende juweeltjes staan op dit album waaronder het 'Tears are Falling, 'Hard Luck Woman' en natuurlijk The Rock anthem 'Rock 'n Roll All Nite'. Verrassende track op het album is het 'Legend Tonight'  dat voorheen alleen op het compilatiealbum Killers stond.

End of the Road tour
KISS gaat nog een keer de wereld rond en dit duurt 3 jaar. The End Of The Road Tour gaat 31 januari in Canada van start en de weer daarvoor verschijnt KISSworld de Best of KISS. 25 juni is deze Iconische band nog een keer in Nederland te zien.
Tot half februari kun je meedingen om het album te winnen door een mailtje te sturen met daarop het jaar dat KISS zijn grootste hit ‘I Was Made For Lovin’ You’ kende naar info@modia.nl.

Rock