Label: Sony Music

2017-03-22 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Singer-songwriter
8

K's Choice - 25

Het 25-jarig Jubileumalbum van deze populaire band is uit!

Het mag allemaal duidelijk zijn, K’s Choice bestaat 25 jaar. Om dit te vieren is er een prachtige verzamelaar dat wordt aangevuld met een tournee door Nederland en België. Wanneer Sarah en Gert Bettens samen met Reinout Swinnen ooit begonnen nummers te schrijven om als bandje leuk op het podium te staan. Ieder ging zijn of haar eigen weg en uiteindelijk bracht het broer en zus weer bij elkaar om samen een band je starten. Het is natuurlijk niet voormogelijk te houden dat het feestje met ups en downs nu een 25 jarige jubileum kent. De K van Josef Kafka en the Choice is de bandnaam waar Gert toen in deelnam.

Met “Not An Addict” van het debuutalbum “Paradise in Me” uit 1995 had men al goud in handen. Het werd een enorme hit en hier werd de internationale doorbraak een feit. In Nederland is deze hit door hen niet meer geëvenaard, al scoorde de band in België regelmatig een hit. “When I lay Beside You” (niet op dit album) en “Come Live the Life” kregen de hit waardering. Toch is K’s Choice een band dat het niet van de hits hoeft te hebben. Het album Almost Happy is al een prachtplaat als geheel en songs als “Mr Freeze”, “Another Year” en “God in My Bed” hebben geen hitpotentie nodig om ze te kunnen waarderen.

Wanneer Skunk Anansie het nummer Not An Addict opnieuw mede inzingt is het een toetje op de carrière van de band dat op papier 25 jaar bestaat en er even tussenuit is geweest. Het recente album The Phantom Cowboy mag dan geen hits bevatten. Het is een van de beste albums van de band. Dan is “25” een mooie aanvulling om een goed overzicht van deze band in huis te hebben.

Pop / Singer-songwriter