2015-04-21 07:00:00 • 7 min lezen

K's Choice - The Phantom Cowboy

K’s Choice – The Phantom Cowboy Label: Sony Eindoordeel: 8

K’s Choice kennen de meeste mensen van de singles uit de jaren 90. “Not An Addict” is een klassieker dat niet kapot is gedraaid op de radio, waardoor het nog steeds een heerlijk nummer is om naar te luisteren. Met deze soft rock sound veroverden Sarah Bettens en haar broer Gert de Benelux. Wanneer ze in 2003 besluiten om ieders een solo carrière te starten, lijkt voor K’s Choice het eindstation te zijn behaald. Verrassenderwijs komt in 2010 het album “Echo Mountain” waarna de keus wordt gemaakt om de band nieuw leven in te blazen en daarnaast de solo carrière voort te zetten.

Met een nieuwe website www.K’s Choice. ROCKS wordt het nieuwe album gelanceerd. En rocken doet het! De gitaren vliegen je om de oren als nooit te voren. De stem van Sarah blijft soms wat te vriendelijk bij het gitaargeweld dat men op The Phantom Cowboy gebruikt. “As Rock And Roll As It Gets” is dan ook een gepaste openingsnummer dat voor zich spreekt. De uptempo rock songs “Down” en “Private Revolution” doen denken aan de begin periode van Blondie. De post punk sound past weer in het huidige tijdsbeeld, Met “Woman” wordt het zwaardere rock werk aangesproken, terwijl de songs als “We Are The Universe”, het openingsnummer en “Perfect Scar “ nummers zijn dat zo uit de collectie van Joan Jett en The Runaways kan komen.

Het is het eerste album dat broer en zus gezamenlijk hebben geschreven. Voorheen werkte men op een stand-alone basis, maar dit is zeker de moeite waard geweest. Het album is energiek en rockt aan alle kanten. Blij dat ze zo weer gaat toeren en zich kunnen laten meten aan het huidige poprock geweld van de jonge bandjes waarmee we overspoeld worden.

Ze zijn komende maanden veel in Belgie te zien en voor Nederland op 24 mei Tivoli te Utrecht 27 juni Night at the Park te Den Haag 08 augustus Zandstock te De Helder 06 december Effenaar te Eindhoven 07 december Stadsschouwburg te Rotterdam 08 december Oosterpoort te Groningen 09 december Paradiso te Amsterdam 10 december Doornroosje te Nijmegen