Back In Time meest complete verzamelaar van Kylie Minogue

BMG

2019-07-07 07:00:00 • 2 min lezen

Pop
8

Kylie Minogue - Step Back In Time: The Definitive Collection

Kylie Minogue begon misschien ooit als kindsterretje in Australië maar het feit dat ze onlangs als één van de grote en gevestigde namen op het wereldberoemde Glastonbury festival stond zegt wel iets over haar status. Met de verzamelaar Step Back In Time: The Definitive Collection is er nu de meest complete verzamelaar tot op heden.

Een imposante carrière
Via een rolletje als 11-jarige in The Sullivans naar een rol in de Australische soap Neighbours naar internationale wereldster. In één zin de carrière van Kylie Minoque. In Nederland breekt ze eigenlijk door met het duet ‘Especially For You’ dat ze samen met Jason Donovan (Neighbours) zingt maar waarschijnlijk kan iedereen ‘Can’t Get You Out Of My Head’ meezingen, dé hit van Kylie. In haar thuisland Australië scoorde ze een kleine 40 hits waarvan wij er, naast de al genoemde, natuurlijk ook een aantal kennen zoals ‘Kids’ (met Robbie Williams)’ en ‘I Should Be So Lucky’ maar ook minder bekende nummers als ‘Your Disco Needs You’ ‘Hand On Your Heart. Een hidden track is het nieuw geschreven nummer ‘New York City’ en wat deze uitgave ook wel bijzonder maakt is dat ‘Timebomb’ voor de eerste keer op een wereldwijde release terug te vinden is. Uiteraard mag ‘Where The Wild Roses Grow’ met Nick Cave & The Bad Seeds niet ontbreken en verder ook nog enkele speciale uitvoeringen en edits.

Steps Back In Time is niet de eerste verzamelaar maar wel de meest complete tot op heden en in een aantal versies verkrijgbaar. Voor de fan is het een puzzel vanwege de vele uitvoeringen, voor de muziekliefhebber is de dubbel-cd met 41 tracks een mooie weergave van de imposante carrière tot op heden. Want als we de energieke Kylie op Glastonbury zien is het onwaarschijnlijk dat er geen nieuwe albums meer zullen verschijnen en we over een aantal jaar dus weer een nieuwe “Best Of” tegemoet kunnen zien. Veel luisterplezier.

Pop