2014-11-21 07:00:00 • 9 min lezen

Landmark 105 - This Time

Landmark 105 – This Time Label: V2 Eindoordeel: 8

De eerste klanken van het album doen denken aan de nieuwe Sheryll Crow of een Amerikaanse blues pop zangeres die geïnspireerd is door de oude Fleetwood Mac. “Way Out” zou zo van een nieuw album van Crow kunnen komen. De vrouwelijke vocalen kent een schor randje waardoor het sexy en uitdagend klink. “Start Again” zet je dan op het verkeerde been. Het vleugje country en de vele herhaling van het refrein doet wat cheesy aan, al is het een vrolijk nummer. De blues laat van zich horen door de gitaar-soli binnen het nummer “Middle Name”. Het is hierdoor een doorsnee van de carrière van Sheryll Crow in een notendop geworden. Maar Landmark 105 is een aanwinst voor de Nederlandse popmuziek. De band heeft door de crowd-funding genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om de Arnold Muhren studio te huren en aan de slag te gaan met de producer Attie Blaaw ( De Staat, Cuby & Blizzard etc). De ervaring van deze man is te groot om te beschrijven, zodat hij deze nieuwe act perfect aanvoelt naar wat men wil.

De keus van Landmark 105 is authentiek en vintage stijl van muziek dat door de country folk perfect in de huidige tijd past. Het zou dan ook terecht zijn dat deze act de ruimte krijgt om songs als “Lose Your Head” aan ieders te laten horen. Wanneer “I ’ll Be Fine” wordt ingezet, kunnen we de lijn door trekken naar Fleetwood Mac.

Het is een boeiende plaat dat uitnodigt om de band live te gaan zien. De band staat dit weekend op “Struun” te Texel en komende weken in Zwolle (Plato) Nijmegen en in huiskamers te Dronten en Tilburg.