Las Kellies - Suck This Tangerine

Label : Fire Records

2020-04-01 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Post Punk
7,5

Las Kellies - Suck This Tangerine

Het Argentijnse duo Las Kellies is terug met een nieuw album; Suck This Tangerine. Cecilia Kelly (bas, gitaar, zang) en Silvina Costa (drum, percussie en zang) nemen ons weer mee in hun groovy en dansbare muziek die zich ergens op het snijvlak van garage, punk en zelfs wat dub bevindt.

Alles is dansbaar
Door het totale album heen horen we de gitaar van Cecillia en een strakke baslijn als basis. Daarover klinken dan de wat diffuse stemmen van de beide dames. Sprekende voorbeelden zijn waarschijnlijk ‘Matrixland’ en ‘Baby’ maar ook nummers als ‘’Rid Of You’ en de opener ‘Closer’ stralen een ongekende energie uit. Een fijne bijkomstigheid is vrijwel alle songs heerlijk dansbaar zijn. Het is natuurlijk niet vreemd dat het duo aandacht besteed in de crisis die ook Argentinië in zijn greep houdt (‘Funny Money’) en uiteraard mogen relaties niet ontbreken. Overigens is dit nieuwe album ook opgenomen in Buenos Aires. Verder horen we nog het snelle ‘Despite’ dat door de percussie een toffe “vibe” krijgt, het zwoele ‘White Paradise’ met wat gedempte stemmen en ‘Charade’ dat bij de opening absoluut overeenkomsten kent met ‘Seven Nation Army’ van The White Stripes. Verder is het duo volhardend in de lijn; alles is uptempo, alle tracks hebben een straffe baslijn en overal horen we die elektrische gitaar prominent op de voorgrond. Verrassend is de afsluiter ‘Close Talker’, waar we nog een bijdrage van het ex-Kellies lid Julia Worley horen; en ja, ook dit nummer is dansbaar!

Een band uit Argentinië is niet iets dat we in Europa vaak voorbij zien komen. Cecilia en Silvina zorgen voor een duidelijke lijn met een eigen sound. Een lekker plaat, goed gemixed maar als album biedt het net iets te weinig variatie. Veel luisterplezier.

Pop / Post Punk