2021-08-08 07:00:00 • 2 min lezen

Pop
7,5

Lauren Faith - No Path To Follow

Na enkele singles en de EP Cosmic is daar nu het debuutalbum No Path To Follow van de pas 26-jarige Britse singer/songwriter en producer Lauren Faith.

Duizendpoot

Al eerder werd duidelijk dat we te maken hebben met een talentvolle singer/songwriter, producer en mult-instrumentalist die lekker pakkende en dansbare nummers de ether in slingerde. Ze werkte al eerder samen met bekende namen als Naomi Banks en haar grote droom is om ooit als vrouwelijke producer een Grammy te winnen. Ook zij gebruikte de Lockdown als gevolg van de pandemie juist als katalysator om nieuwe muziek te schrijven met als resultaat dit nieuwe album dat met acht tracks een kruising is tussen een EP en een volwaardig album.

Groove
Door de bank genomen is het een uptempo album waarbij de drie nummers die het album openen voor een aangename groove zorgen. Het op een vette beat voortdrijvende ‘Falls Right Down’ opent het album waarna we met ‘Fine Lines’ op een meer EDM-geluid getrakteerd worden. Met het dansbare prijsnummer ‘Hold You Close’ sluit de Britse het eerste blok af om daarna iets meer uit de vastgestelde lijntjes te gaan kleuren. Op ‘Feels’ klinkt Lauren een beetje dromerig al zorgen de synths hier voor groove, want die is overal aanwezig of nooit ver weg. En zo verschuiven gaandeweg het album langzaam de muzikale panelen. ‘It’s All A Blur’ is wat meer dromerige electronic en met ‘Another Bad Day’ verkent ze voorzichtig de paden van de R&B.

No Path To Follow is feitelijk een geheel eigen productie; de in Londen woonachtige Lauren schreef aan alle tracks mee en bewijst dat ze een lekker fris klinkende popplaat kan maken. De variatie zit ‘m in de nuances en de details en daardoor blijf je als luisteraar misschien in afwachting van die verrassing. Evengoed een fijne kennismaking. Veel luisterplezier.

Pop