2019-09-17 07:00:00 • 3 min lezen

Electronic / Indie / Pop
7,5

Like Lovers - Everything All The Time Forever

Everything All The Time Forever is het dolodebuut van Like Lovers, het artiestenalias van de Duitse multi-instrumentalist en producer Jan Kerscher.

Dromerig en soms ongrijpbaar
Like Lovers opent met de titelsong en meteen maken we kennis met de complexe melodielijnen waarbij Kerscher nadrukkelijk de elektronica in zet. Het nummer is krachtig, energiek en door de wat experimentele inhoud misschien zelfs wel veelzijdig en veelbelovend. Vervolgens weet hij met ‘People Shaped Mirrors’ de aandacht vast te houden; openend met een stukje piano kent dit nummer ook weer diverse laagjes met een dansbare beat als basis. Kerscher heeft door de jaren van vele artiesten inspiratie opgedaan en die veelzijdigheid hoor je terug. ‘Infinite’ en ‘Am I Still Here?’ zijn wat rustiger, dromerig en hier en daar ongrijpbaar.

Radiohead
Halverwege het album staat ‘I Float On Your Love’ geposteerd, een nummer dat een hele aardige dansbare vibe heeft en zo maar voor de nodige airplay kan zorgen. De voorliefde voor de muziek van Radiohead horen we terug op het betoverende ‘Gone’ en op ‘Health’ horen we misschien zelfs wat “grunge”- gitaar terug. Het laatste deel van het album neemt Kerscher duidelijk wat gas terug al blijven de melodielijnen wat complex en overheerst de elektronica. Op afsluitere ‘Alive’ horen we zelfs een bijdrage van  Hannah Epperson maar dit verdwijnt door het wat bombastische karakter naar de achtergrond.

Everything All The Time Forever is een verdienstelijk debuut waarmee Kerscher het fundament legt voor een vervolg. De combinatie van de elektronica in een wat experimentele context blijkt te werken. Ook vocaal blijft de Duitser overeind waardoor dit album een dikke voldoende scoort.  Veel luisterplezier.

Electronic / Indie / Pop