Lindsey Buckingham & Christine McVie

Label: Warner

2017-06-11 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
8

Lindsey Buckingham & Christine McVie

Christine Perfect gaat nog altijd met onder haar artistennaam McVie door het leven. Inmiddels is ze al een poost geleden dat ze van John McVie is gescheiden. Ze heeft vele relaties met beroemde mensen, waaronder Dennis Wilson en John Mayall gehad en dit leverde vele mooie liedjes op bij de andere partijen. Toch heeft ze nooit echt afscheid van John genomen. Met regelmaat keerde ze terug naar de band waar ze werd ingelijfd door John, Fleetwood Mac.

Wanneer Peter Green de band verliet was het McVie en Mick Fleetwood die Christine en het duo Stevie Nicks en Lindsey Buckingham binnen bracht. Dit duo had al enkele kleine hits en albums op hun naam staan. Het resultaat is bekend. Vele hits en successen vervolgen, relaties onderling en drama bij de opname van “Rumors” en “Tusk”. Het heeft hun leven in die studio bepaald.

Nu zijn Lindsey en Christine teruggekeerd naar deze studio voor hun eerste duo –album.  Christine is verantwoordelijk voor meer dan de helft van hun hits op de best of albums en Buckingham weet de rest op zijn naam te schrijven.
Wanneer het duo John McVie en Mick Fleetwood als basis sessie inhuurt en studio eigenaar en producer Mitchel Froom achter de toetsen zet, kunnen we zeggen dat dit een nieuw album van Fleetwood Mac is. Zonder Stevie Nicks die op haar beurt met Tom Petty een nieuw solo album maakt.

Toch klinken de songs om het album lichter en poppy dat bij Fleetwood Mac. “Feel About You”, “Carnival Begin” en het pianostuk “Game of Pretend” zijn stukken waar McVie hoorbaar de leiding  neemt. Maar de sound van het succes van het album Tango in the Night horen we in dit album in zijn totaal beeld terug. De sfeer is gelijk, maar de stevige rocksongs ontbreken. Het is vooral smooth en glad van sound te noemen. Maar de songs zijn weer allen prachtig. Zowel de (liefdes) verhalen als composities.

Pop / Rock