Linkin Park - One More Time

Label: Warner

2017-06-04 07:00:00 • min lezen

Electronic / Hiphop / Pop
7

Linkin Park – One More Light

De Amerikaanse rock act Linkin Park bestaat inmiddels ruim 20 jaar. Om dat te vieren is er One More Light. De overschrijdende grenzen die Linkin Park in de muziek heeft toegepast, heeft de cross-over van metal naar pop en hip hop aannemelijk gemaakt. Met One More Light weet de band de popsound en hiphop te vinden en is de rock en metalsound van weleer ver te zoeken.

De popsongs “Talking To Myself” en “Nobody Can Save Me” klinken allemaal prima als je niet weet dat het van Linkin Park komt. Het zijn gladde popsongs die we alle productionele commerciële acts inmiddels horen doen. “Battle Symphony” of “Invisible” had muzikaal ook van Ellie Golding of een ander gelikte act kunnen zijn. Tekstueel weet Linkin Park nog wel de maatschappelijke issues aan de kaart te stellen, maar dan houdt het ook wel een beetje op.
Wanneer de Electro pop talent Kiiara het duet (bijna het gehele nummer) “Heavy” inzingt moeten we concluderen dat het roer bij Linkin Park definitief om is. Na het afscheid met Rick Ruben is de focus op Electro pop gegaan. Dat is met dit album dan ook goed gelukt. Electropop met een vette band kun je ook zeggen en dat opent weer nieuwe mogelijkheden voor de toekomst. Maar ergens is er nog wel een hunkering naar het Linkin Park van het debuutalbum “Hybrid Theory”. Dat was baanbrekend en hadden we toen de hoop de dit het geluid van de toekomst was. Cross over op allerlei vlakken, maar daar is inmiddels weinig van over. Maar voor een commercieel pop album (zonder te weten wat deze heren kunnen) is dit een prima album.

Linkin Park is in Nederland
20 juni Ziggo Dome te Amsterdam

Electronic / Hiphop / Pop