Lione & Conti – Lione & Conti

Label: Frontiers rec.

2018-02-13 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Lione & Conti – Lione & Conti

Fabio Lione heeft inmiddels heel wat bands op zijn naam staan. Zo is hij momenteel zanger van onder andere Rhapsody of Fire, Vision Divine en Angra en zo zijn er nog meer bands waar hij momenteel mee werkt of heeft gewerkt. Wat dat betreft heeft Alessandro Conti een minder lang cv. Hij heeft zijn eigen band Trick or Treat en is daarnaast de zanger van Luca Turilli’s Rhapsody. Dit is ook een overeenkomst tussen de twee heren. In 2011 heeft Luca Turilli zich afgesplitst van Rhapsody of Fire om verder te gaan met Luca Turilli’s Rhapsody. De twee Italiaanse zangers hebben besloten om hun vocale krachten te bundelen wat heeft geresulteerd in het gelijknamige album.

‘Ascencion’ geeft een goede indruk van wat er op het album komen gaat; helder geproduceerde en melodieuze powermetal. ‘Outcome’ en ‘Glories’ vallen op door het stevige tempo. ‘Gravity’ is een van de meer heavy nummers. ‘Crosswinds’ heeft een mooie opbouw en gitaarrifs.

De zanglijnen worden vaak gedeeld, maar Lione en Conti krijgen ook hun eigen kans in de spotlight. Zo neem Lione ‘Destruction show’ en ‘Crosswinds’ voor zijn rekening en is het alleen Conti die je hoort op ‘Misbeliever’ en ‘Gravity’. Hun stemmen doen niet onder voor elkaar, maar in de gezamenlijke zanglijnen lijkt de stem van Conti af en toe wat zachter gemixt waardoor de stem van Lione meer naar voren komt.

Muzikaal is het niet heel verrassend. Zeker niet als je het vergelijkt met Rhapsody of Fire en Luca Turilli’s Rhapsody. Maar de nadruk ligt dan ook op de vocalen. Jammer is dat je de operastem of de hogere regionen die de mannen kunnen bereiken niet heel vaak terughoort. Dat is jammer. Juist omdat de vocalen centraal staan. Voor de fans is het mooi om deze twee mannen samen te horen zingen.

Rock