Marco Borsato - Thuis

Label: Universal

2017-11-18 07:00:00 • min lezen

Nederlands
7,5

Marco Borsato – Thuis

Het nieuwe album van Marco Borsato is er weer een in de reeks van… John Ewbank weet met zijn composities weer prachtige afwisseling te brengen. Zijn sellingpoint van de anti-climax binnen de songs naar heftige power binnen een nummer. De beeldende teksten zijn daarnaast een van de ingrediënten die Borsato tot een van de populaire zangers van Nederland maakt.

Na het album Evenwicht  is het nu tijd voor Thuis. Een album met 10 nummer die het allemaal weer goed doen bij de fans (lees vrouwen). Het nummer “Alsof Je Vliegt” klinkt als een ander bekend nummer en de single “Thuis” past in het lijstje van eerdere songs die dezelfde ingrediënten kent.

Het is dan ook een album dat volledig past in de serie van “niets veranderen” en de koper krijgt wat ie wil. Maar het past ook prima bij Borsato. Zijn stem past in de composities van Ewbank als Boudewijn de Groot als zanger van Lennart Nijgh songs. Hier is dan ook niets mis mee. Zijn stemtoon is bijna gelijk aan dat van Matt Simon, die op zijn beurt  het  lekker uptempo nummer “18 jaar” levert.  Voor het nummer “Vrienden”  is Paskal Jakobsen van Blof ingehuurd. Het zijn de nummer die ook afwijken van de rest. Het geeft even een andere sound en tekst klank in de nummers, wat in mijn ogen een aanwinst is binnen dit album. Het mag voor dan ook best dat Borsato een album maakt met Ewbank die alleen de songs mag maken met een ander. Dat brengt verrassend goede songs. Anders wordt het toch wel wat voorspelbaar, en in die hoek is Borsato al te vinden.

Nederlands