Derde album voor Noors duo Marcus & Martinus

2017-12-13 07:00:00 • 2 min lezen

Pop
7

Marcus & Martinus - Moments

In Noorwegen gelden ze al enkele jaren als een sensatie. In 2012 won de eeneiige tweeling Marcus en Martinus Gunnarsen de Melodi Grand Prix Junior, te vergelijken met de Nederlandse versie van The Voice Kids. In 2015 brachten ze hun eerste album uit onder de titel Hei (vertaald “Hoi”) dat in Noorwegen meteen een doorslaand succes was.

Label : RCA / Sony

Optreden in de Melkweg
Opvallend was het tweede album, Girls, dat in 2016 uitgebracht werd, al geheel Engelstalig was. Natuurlijk was de achterliggende gedachte hiervan het idee om een breder publiek aan te kunnen spreken. Dat dit aardig gelukt is wordt wel bewezen door het feit dat de tieners dit jaar Nederland ook al bezochten voor een tweetal optredens, waaronder de Melkweg in Amsterdam. Inmiddels is daar hun derde album dat de titel Moments heeft meegekregen en wederom tovert de tweeling een tiental eigentijdse poptracks uit de hoge hoed die uiteraard een hoog EDM-gehalte hebben en zo nu en dan een sound hebben die neigt naar namen als Justin Bieber en Major Lazer.

Noorse productie
Het album kent tien nummers en is mede tot stand gekomen door de medewerking van enkele topproducers uit Noorwegen zoals Tobias Frelin, Erik Fjeld en vele anderen. Alle tien de tracks zijn redelijk uptempo en worden uiteraard gedragen door de dansbare beats of R&B achtige ritmes. Of het nu opener ‘Make You Believe In Love’(hier schreven de broers ook zelf aan mee!), het catchy klinkende ‘Guitar’ of ‘Like It Like It’ is, het zijn de nuances die het verschil maken want verder zijn de overeenkomsten treffend. Andere nummers zoals ‘First Kiss’, ‘One Flight Away’ en ‘Got To Know Ya’ hebben een wat meer R&B-karakter en ook deze nummers hebben waarschijnlijk een grote aantrekkingskracht.

Waarschijnlijk iets te veel van hetzelfde maar de tien tracks op dit derde album hebben de internationale allure van een Boyband. Met meer dan 5 miljoen volgers op de verschillende sociale media platforms kan het niet anders dan dat dit een succesverhaal gaat worden. Of we Moments ook als popalbum zullen gaan herinneren is even de vraag. Maar uiteindelijk een prima productie die het vooral bij de tieners goed zal doen. Het is slim, commercieel en zit goed in elkaar. Veel luisterplezier.

Pop