Mark Blomsteel – Burning Old Bridges

Label: M.A.R.S. / The Orchid

2020-09-01 07:00:00 • min lezen

Country / Pop / Rock
8

Mark Blomsteel – Burning Old Bridges

Wanneer de Rotterdammer Mark Blomsteel de Dutch Country Award wint gaat het hard. De man werd uitgenodigd door de Beach Boys producer om in Nashville wat nummers op te nemen. Blomsteel heeft een Nederlands hart, maar woont tegenwoordig in de Verenigde Staten. Hij bracht drie jaar geleden het album Dutchboy uit en nu weet hij de oude schepen te verbranden met het album Burning Old Bridges.

Dat zijn country muziekstijl het goed doet in Amerika is helder wanneer je dit album hoort. De sound schuurt tegen de melodieuze knuffelrock aan. Daar waar Bon Jovi een periode in bleef en veel succes scoorde, dit soort songs staan op dit album. Met een lekkere opener ‘Contagious’ weet Blomsteel up tempo te beginnen. De countryballad ‘Someone Somewhere Tonight’ de pakkende ballade en met ‘Talk Me Down’ heeft Blomsteel een regelrechte hit in handen. De stem is pakkend en gemakkelijk om mee te zingen, de achtergrond vocalen zijn catchy en met de mainstream country pop dat opzwepend naar een rockend climax gaat weet Blomsteel de songs pakkend te krijgen. ‘Different Just The Same’ kent een John Waite sound en met het ‘Show Me What You Got weet Blomsteel een vleugje Eagles aan het geheel te brengen.

Het zijn songs waar liefhebbers van The Eagles, John Waite en Bon Jovi’s knuffelrock fans hun hart mee kunnen ophalen.
Voor de live shows weet Blomsteel een prima band samen te stellen en kan met de wereld veroveren met in te loggen liveshows.
Het album kent geen grote uitspattingen maar is solide in de sound en country rock stijl. Prima plaat waar we als Nederlanders trots op mogen zijn. Want een internationale (lees US) doorbraak ligt voor handen.

Country / Pop / Rock