Nieuw album Mark Ronson met indrukwekkende line-up van artiesten

Label : Columbia

2019-07-10 07:00:00 • 3 min lezen

Dance / Funk / Pop / R&B
8,5

Mark Ronson - Late Night Feelings

Als we de naam Mark Ronson noemen staat dat zo’n beetje voor gegarandeerd succes en een aantal hits. Zijn nieuwe album Late Night Feelings zal hier waarschijnlijk geen uitzondering op gaan maken en de verwachtingen na Uptown Funk zijn dan ook hoog gespannen.

Privé een lastige periode
Met de single ‘Late Night Feelings’ scoorde Ronson onlangs al een 3FM Megahit en we horen op deze funky en uiterst dansbare track Lykke Li de vocalen voor haar rekening nemen. Ronson heeft na zijn scheiding een moeilijke periode achter de rug maar met een lijst van behulpzame artiesten is Late Night Feelings toch een soort van feel-good album geworden. Naast Lykke Li komen namen als Camila Cabella (‘Havana’), Miley Cyrus en Alicia Keys voorbij.

Zelfs Alicia Keys verleende haar medewerking
Prijsnummer op dit album is misschien wel het met Country doorspekte ‘Nothing Breaks Like A Heart’ waar we Miley Cyrus horen maar de vergelijking met Dolly Parton voorlopig nog wel zal voortduren. In deze business is het gebruikelijk om single voor single uit te brengen maar eigenlijk is dit hele album een aaneenschakeling van nummers met hit potentie. De volgende hit zal waarschijnlijk ‘Find U Again’ zijn waar Camila Cabello de hoofdrol opeist. Maar niet alles is voorspelbaar. De wat Jazzy-achtige interlude ‘Knock Knock Knock’ (feat. YEBBA) had misschien wel tot single uitgebouwd moeten worden. Maar niet getreurd, op ‘Don’t Leave Me Lonley’ horen we de met een donkere stem gezegende zangeres nog een keer voorbij komen. Verder horen we ‘Alicia Keys’ op het met een vette beat omlijnde ‘Truth’.

De minder grote namen zijn ook aansprekend
Zijn het dan allemaal bekende namen? Je zou het met de staat van dienst van Ronson haast verwachten maar de producer verrast ons met een bijdrage van Angel Olsen op ‘True Blue’, een naam die we niet standaard associëren bij een dergelijke productie. Ook bij ‘Why Hide’, een soepel lopende R&B track, komen we een naam tegen die het mainstream publiek waarschijnlijk niet meteen herkent; de Britse Diana Gordon. En laat nu juist deze twee tracks misschien wel het meest tot de verbeelding spreken. Afsluiten doet Ronson samen met Lykke Li op de soulvolle ballad ‘2AM’ en het elektronisch getinte ‘Spinning’ dat door het gebruik van de vocoder wel een hoog Bon Iver gehalte mee krijgt.

Late Night Feelings is een absoluut topalbum. Een soort van kruising tussen een “feel-good” en een ‘Break-Up”-album. Je krijgt het gevoel naar een compilatiealbum te luisteren vanwege de aaneenschakeling van bekende namen. De singles met grote namen waren te verwachten maar er zitten ook een aantal echte pareltjes tussen. Ontdek ze zelf. Veel luisterplezier.

Dance / Funk / Pop / R&B