2019-05-29 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / Singer-songwriter
8,5

Marlon Williams - Live At Auckland Town Hall

De Nieuw Zeelandse singer/songwriter Marlon Williams brengt een live-album uit dat een weergave is van de beide uitverkochte concerten in Auckland’s Town Hall in Nieuw Zeeland.

Uitgebreide tour
De troubadour uit Nieuw Zeeland bracht de afgelopen jaren twee albums uit; zijn titelloze debuut werd opgevolgd door Make Way For Love en beide albums leverden wereldwijd lovende kritieken op. Het jaar 2018 stond vooral in het teken van zijn Make Way For Love-tournee maar tussendoor had hij ook nog tijd voor een heel klein rolletje in A Star Is Born. Als afsluiter van dit mooie jaar stond hij twee uitverkochte avonden in Auckland’s Town Hall en van die beide avond is nu deze concertregistratie gemaakt.

Niet alleen ingetogen en breekbaar
Dit album kent maar liefst 21 tracks en laat Williams horen zoals we hem kennen; soms integer en breekbaar om vervolgens weer “soulfull” te klinken. Het album Make Way For Love staat er in zijn geheel op, verdeeld over het totale album. Ook van zijn debuutalbum zijn er een aantal nummers terug te vinden met als hoogtepunt waarschijnlijk de afsluiter ‘When I Was A Young Girl’, dat door Williams in een bijna zes minuten durende uitvoering met alleen zichzelf op akoestische gitaar neer zet. Ook komen we nog een aantal covers tegen zoals ‘Is Anything Wrong’ van Lhasa de Sela, Yoko Ono’s ‘Nobody Sees Me Like You Do’ en een prachtige uitvoering van ‘Portrait Of A Man’ dat we nog van Jay Hawkins kennen. Mooi is de ‘Vampire Again’ dat onlangs uitkwam, prachtig is de uitvoering van ‘Carried Away’ en ‘Dark Child’ wordt lekker stevig door de “Crooner” uit Nieuw Zeeland neergezet. Zijn vaste begeleidingsband verdient absoluut een compliment verdiend want die zorgen voor een echte concertervaring.

De man heeft nog maar twee volwaardige albums uitgebracht maar is toch in staat een dubbel live-cd tot eigenlijk een must-have te promoveren. Eigen materiaal aangevuld met covers die smaakvol worden neergezet door Williams met zijn vaste band die een veelbelovende carrière tegemoet gaat. Veel luisterplezier.

Pop / Singer-songwriter