Marynka - Red Moon

Label : Orphono Records

2020-07-02 07:00:00 • 2 min lezen

Instrumentaal / Klassiek
7,5

Marynka - Red Moon

Vorige week kwam het album Red Moon uit van de van oorsprong Russische pianiste Marynka. De veelzijdige artieste kiest voor dit album voor dertien toegankelijke pianostukken en de release werd gevierd met een ligconcert voor 30 personen in Atelier Schinkel in Amsterdam.

“Soundtrack For Selfcare”
She’s a pianist. She’s a composer. A singer. Music really is the food of love, and Marynka is playing on.” lezen we op haar artiestenpagina. Red Moon is haar solodebuut op piano en het is inderdaad zo dat de stukken makkelijk wegluisteren en zeer toegankelijk zijn. Na haar studie in Moskou ontwikkelde ze zichzelf verder in Amsterdam en Utrecht en het is dan ook niet vreemd dat ze zich ook helemaal thuis voelt in Nederland. Met subtiele ‘Heartbeat’ opent deze “soundtrack for Selfcare” en is ook wel representatief voor de overige stukken op het album. Nummers als ‘Swan Cloud’, ‘Thread’ en ‘Blizzard’ luisteren makkelijk weg maar het zijn waarschijnlijk toch het onderhuids spannende ‘Still’ en ‘Winter’ die blijven hangen. Overigens nam ze dit album ergens in 2018 al op tijdens één van de warmste dagen van het jaar. WE konden al eerder kennis maken met enkele singles waaronder ‘Dismay Waltz;. Het ruim zeven minuten durende ‘Sadness’ is het langste nummer op Red Moon en voor dit nummer heeft Marynka vooral inspiratie opgedaan uit het werk van Satie.

Je hoeft geen uitgesproken liefhebber te zijn van pianostukken of klassieke muziek om Red Moon te kunnen waarderen. De dertien stukken zijn erg toegankelijk en zorgen voor een meer dan samenhangend geheel. Veel luisterplezier.

Instrumentaal / Klassiek