Melanie C – Melanie C

Label: NEWS/ Pias

2020-10-04 07:00:00 • min lezen

Pop
8

Melanie C – Melanie C

De Britse zangeres Melanie Chisholm kennen we vooral als Mel C. van de meidengroep Spice Girls. Al was er altijd bij deze band de vraag wie er het beste kon zingen. Over het algemeen werd Melanie aangewezen en weet na Spice Girls dan ook een prima solo carrière er op na te houden. Het opstapje met Brian Adams deed haar goed.

Inmiddels is ze bij haar achtste solo album aangekomen. Na de reünie van Spice Girls twee jaar geleden is de inspiratie om te gaan zingen weer terug. De zangeres die een liefde heeft voor de rocksound en inmiddels haar eerste kind geworpen heeft ziet het leven nu heel anders. Het album is vooral een pop dance album geworden.
Ze begint het album vlot en krachtig met de dancepop ‘Who I Am’ en ‘Blame it On Me’ waar ze haar twijfel centraal stelt. Jezelf vinden is een gevoel van ‘Good Enough’ maar de ‘Escape’ ligt op de loer. De waarschuwing aan haar vriend om haar niet te laten gaan of beter gezegd ‘You Don’t Wanna See Me Go” in het nummer ‘Overload’ zegt al genoeg. Het past in haar relatiemomenten die op en af gaan met haar man of misschien wel een knipoog naar de meidenband.

Muzikaal zijn de songs een mix van hiphop en elektropop. De songs worden gedurende het album steeds meer luisterliedjes dan popdance songs. Al kennen de songs een heerlijke drive dat laid back is en toch een swingende sfeer kent. Het krachtige  ‘Here I Am’ en het spannende ‘Nowhere To Run’ maken dit album tot een heerlijk divers album in de het genre van pop. Hoewel ik haar stevig stoere sound wat mis is het mooi dat ze er weer is. Al weet ze het album te eindigen met ‘End of Everything’.  Of is the end the beginning of something new.

Pop