Mick Fleetwood and Friends – Celebrate the music of Peter Green

Label: BMG

2021-04-30 12:00:00 • min lezen

Blues / Pop / Rock
8,5

De meeste mensen kennen Fleetwood Mac van de hits. Voordat de band een hitmachine werd was het een een heerlijke blues band. Drummer Mick Fleetwood en bassist John McVie was de basis en samen met Jeremy Spencer en Peter Green was de meestergitarist de prachtige songs wist te schrijven.

Deze Peter Green is vorig jaar overleden. John McVie is ziek en Mick Fleetwood dook in archieven voor de good old blues songs en zijn agenda om zijn vrienden op te trommelen om een tribute voor Green te organiseren.

Zo kent dit album een filmregistratie van het concert en een dubbel cd. Zo zien we Pete Townshend (the Who), Kirk Hammett (Metallica), Steven Tyler (Aerosmith), David Gilmour, Neil Finn, Billy Gibbons (ZZ Top), Bill Wyman en vele andere het podium betreden. Het gaat om de liefde voor de blues en dat weten deze gasten allen dat Peter Green hier veel invloed op had. Wat te denken van songs als ‘Oh Well’, ‘Man of the World’, ‘Black Magic Woman’ en ‘Albatros’, allen songs waar Green zijn naam onder heeft mogen schrijven en wij tot op de dag van vandaag nog van genieten.

Het zijn Fleetwood Mac songs die vooral door andere blues bands worden gespeeld. Tegenwoordig heeft Fleetwood Mac een momentje voor deze songs in de set, al blijft men Oh Well zeker spelen. Dit album geeft weer dat de songs nog even  levendig zijn en heerlijk zijn om naar te luisteren. Misschien is het nog leuk om te zien hoe alle muzikanten (rijk en minder rijk) uit verschillende genres genieten om deze songs te mogen spelen.
Voor het gehele concertverslag lees:

Blues / Pop / Rock