"Red Dirt" Country & Americana van Micky & The Motorcars

Label : Thrity Tigers

2019-12-02 07:00:00 • 3 min lezen

Americana / Country
8

Micky & The Motorcars - Long Time Comin'

Micky & The Motorcars zijn terug met hun zevende studioalbum Long Time Comin’. De broers Micky en Gary Braun zijn de drijvende kracht achter deze Alt-country band uit Austin, Texas, die door de jaren heen een plaatsje in de Amerikaanse Country- en Americana muziekscene hebben opgebouwd.

Muzzie Braun & The Little Braun Brothers Band
De familie Braun is een echt muzikale familie uit Idado want twee andere broers, Cody en Willy, vormen weer het hart van Roots Rockband Reckless Kelly. De appel valt hier spreekwoordelijk niet ver van de boom want vader Muzzie Braun kennen insiders misschien nog wel en vader én zonen hebben nog een muzikaal verleden als Muzzie Braun & The Little Braun Brothers Band. Sterker nog, elk jaar organiseert de familie Braun met wat muzikale vrienden de Braun Brothers Reunion in Idaho. Het nieuwe album Long Time Comin’ klinkt als een logisch vervolg op het uit 2014 afkomstige Hearts Of Above. Ook nu brengt de band die op dit moment uit vijf leden bestaat, ons ook weer die aangename “Texas Country Sound” met de nodige Americana invloeden.

“Red Dirt”-sound
De band trapt af met de uptempo single ‘Road to You’, een ideale track tijdens een roadtrip door de VS met een subtiele verwijzing naar hun geboortestaat Idaho (“Well I kicked off the year in Boise, Idaho”). De vloeiende melodielijnen met de “Red Dirt-sound” houden de heren vast bij nummers als ‘Rodeo Girl’, ‘Thank My Mother’s God’ en ‘Alone Again Tonight’. Die “Red Dirt-sound” is dat weer een stroming binnen die Texaanse Country en Americana stijl. Natuurlijk zijn er ook enkele ballads te beluisteren zoals het melancholieke ‘All Looks The Same’ met aandacht voor de harmonica en het gevoelige ‘Run Into You’ waar de hoofdpersoon zijn oude liefde weer tegen hoopt te komen. Met de vlot lopende break-up song ‘Break My Heart’ heeft de band waarschijnlijk een hit in de dop en ook de afsluitende titelsong is een nummer dat zal beklijven. Vanuit een wat akoestische setting inclusief accordeon wordt het nummer goed opgebouwd en wordt de titeltrack uiteindelijk één van de beste tracks van het album.

De in Nederland nog relatief onbekende band heeft de afgelopen jaren absoluut een ontwikkeling doorgemaakt. Vooral de keuze van de beide broers om de vocalen te verdelen is een aanwinst. Binnen dit Americana en Country-genre een prima plaat. Veel luisterplezier.

Americana / Country