Miley Cyrus - Younger Now

Label: RCA

2017-10-17 07:00:00 • min lezen

Pop
8

Miley Cyrus - Younger Now

Het is Amerikaanse tienerpop idool Miley Cyrus die deze week ons doet verassen met haar nieuwe album Younger Now. Het is inmiddels 4 jaar geleden dat haar laatste album Bangerz uitkwam en dat was al een stap naar de volwassen popsongs bracht. Het is alsof haar vader en beroemde country zanger Billy Ray Cyrus tegen haar had verteld om eens een tandje erbij te doen.

Het ontbreekt Miley niet aan creativiteit en performance vermogen. Dat heeft ze al geleerd in de begin jaren wanneer ze actrice was. Nu weet ze deze creativiteit in de muziek te brengen. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtig album geworden. Met het “Younger Now” weet ze al sterk te openen en met het aanstekelijke “Malibu” is het muzikaal sterker dan de tekst maar toch. Met het wat te blije “Rainbowland” geeft ze een knipoog aan  Dolly Parton die luidkeels meebrult in de wereld van de country.
Met een “Week Without You” laat Miley haar van haar uitdagende poppy kant horen. Wanneer de kat van huis is … maar als die terug komt zingt ze een andere toon met  “Miss You So Much”.  Het is een toon waar ze inmiddels beter in thuis voelt.

De ingetogen popsongs met een countrysausje is perfect voor Miley en komt ze goed tot haar recht. Het lijkt dat ze dit zelf ook heeft ervaren en trekt dit soort songs door met “I Would Die For You” en  het mooie “Bad Moon”.  Om de ruige kant nog even aandacht te geven zijn de felle gitaren op “Thinking” en  “Love Someone” ingezet. Het laatste klinkt wat op de U2 versie van “All Along the Watchtower” al verdwijnt dit snel met het refrein. Met “She’s Not Him” wordt het wat klef, maar weet ze wel met een mooi “Inspired” te eindigen. Hopelijk houdt ze dit vast voor het nieuwe album, dat dan ook wel wat eerder mag komen.

Pop