2016-05-16 07:00:00 • 8 min lezen

Milow - Modern Heart

Milow – Modern Heart Label: Homerun Records Eindoordeel: 8

De sympathieke singer songwriter Milow uit Belgie is inmiddels in Nederland al ruimschoots doorgebroken. Na de doorbraak met de cover “Ayo Technoligy” (50ct) en “You Don’t Know Me” was het vooral doorgaan op hetzelfde. Niet dat dit erg is, maar op een gegeven moment ben je verzadigd. Met het prachtige album “Silver Linings” en de combinatie als vaste gast tijdens het wk voetbal van 2014 gaf dat Milow vleugels. Met het album ”Modern Heart” zoekt Milow het meer in de electro-pop. “Waiting Around For Love” en “Lonely One” begint Milow met een verassende wijziging. Het is prettig dat Jonathan Ivo Gilles Vandenbroeck op zoek gaat naar vernieuwing en toch bij zich zelf kan blijven als het gaat om de sfeer van de songs. Wanneer de gitaarpartijen weer hun intrede doen met “Howling At The Moon” en “Love Like That Is Easy” klinkt het allemaal weer vertrouwelijk. Running Blind is een prachtig intens nummer dat door zijn rust en eenvoud er uit springt. “Way Up High” is de inspiratiebron voor de cover van het hoesje, waar Milow in ruimtepak over straat loopt. Het nummer is langer door de “spoken word” over de maan en de afstand in de ruimte en het leven aldaar. Verassend nummer dat wederom een eigen kleur kent voor dit album. Opvallend is dat de deluxe uitvoering met 14 songs al uit is en de verkorte versie van het album vanaf juli. De extra songs zijn herkenbare akoestische (live) Milow songs met gitaar ipv een “moderne” versie. “Ayo Technology”, maar dan van zijn eigen songs. Milow is de komende tijd te zien in Paradiso te Amsterdam en wel op 4 juni a.s.